Quan li van preguntar al mite Marilyn Monroe què es posava per anar a dormir, ella va immortalitzar per sempre més una frase que va passar a la posteritat: "Unes gotetes de Chanel nº5". El perfumista Jean Paul Guerlain deia que "el perfum és la forma més intensa del record". Christian Dior, que "el perfum d'una dona diu més sobre ella que la seva lletra". La cal·ligrafia de la reina Letícia diu molt sobre ella, però segons aquestes reflexions, el seu perfum diu encara molt més.

Felip i Letícia / GTRES

Els que no han tingut a prop a la monarca segur que s'han quedat amb la incògnita de saber a què fa olor. Els estudiosos en la matèria consideren que l'aroma que desprén la dona de Felip diu molt d'ella, igual que els modelets que es posa, les cares que fa, el maquillatge que es posa, les joies que duu al damunt o els braços musculats que ensenya sovint.

Referent de moda i bellesa, gràcies, en part, a la seva estilista de capçalera, Eva Fernández, de tant en tant patina amb els vestits que es posa, especialment quan no li queden gens afavoridors i li formen bonys estranys a la zona pèlvica o quan deixen entreveure alguna cosa que no s'havia de veure.

Letícia, looks poc afavoridors / GTRES

Però una de les coses on genera unanimitat, on mai no falla, diuen, és en l'olor que fa. La revista Vanity Fair apunta que en el seu tocador mai no hi falta un potet característic, un icònic perfum, Eau Du Soir. Expliquen que en els sopars de gala o en les cites importants en públic, sempre es posa l'aroma inconfusible de la casa Sisley que recorda als jardins d'Andalusia, i que el comte Hubert d'Ornano va decidir crear com a regal d'aniversari de la seva dona Isabelle.

L'olor que deixa parteix de matisos cítrics, taronja i mandarina, barrejats amb detalls florals de clavell, iris, gessamí, flor de la celinda, ambre i mesc. I per fora, l'inimitable tap daurat d'or de 18 quirats, obra d'art dissenyada per l'escultor polonès Kryzstof Branislaw que representa el rostre d'una dona com si fos el sol. Un clàssic de l'alta perfumeria de 140 euros, el pot gran, no apte per a les butxaques de moltes de les seguidores de la reina. 

Per això, Mercadona, sempre atents, fa temps que comercialitzen la seva pròpia versió d'Eau du soir que fa furor entre la seva clientela. La cadena de supermercats ven una fragància gairebé clavada a la que es posa Letícia per un mòdic preu de 8 euros un envàs de 100 centilitres, sota la denominació de la seva marca de referència en bellesa, higiene i cosmètica, Deliplus.

La multinacional valenciana no és l'única que compta amb una imitació a l'alçada del perfum de la reina. D'altres cadenes de supermercats, com Carrefour o Día també tenen la seva pròpia versió, sota la firma Caravan, amb un preu de 9,99 euros.