Victoria Federica, la filla de la infanta Elena i Jaime de Marichalar, ha estat generant gran expectació en els últims anys amb la seva incursió al món influencer. Una faceta que, en gran manera, ha estat possible gràcies als contactes del seu pare, un home clau al món de la moda, que treballa amb les marques més poderoses. Això li ha permès accedir a un món exclusiu, on marques de renom competeixen per tenir-la com a imatge. Tanmateix, la seva carrera no ha estat tan reeixida com s'esperava, i ara es troba en una situació en la qual comença a perdre la seva influència mediàtica i comercial.

Victòria, qui ha viscut una vida relativament relaxada i sense responsabilitats més enllà de les seves aparicions en mitjans, ha gaudit d'una vida de luxe sense haver d'esforçar-se massa. No estudia ni treballa de forma tradicional, però el seu nom i els seus contactes li han permès construir una imatge pública que atreu l'atenció, encara que no sempre la necessària per generar vendes.

Victoria Federica acte Longchamp / Instagram

Victoria Federica no serveix com a reclam comercial

Perquè la infanta Elena ha mostrat la seva satisfacció per la nova faceta mediàtica de la seva filla, veient-la treballar en el programa "El Desafío" d'Antena 3. Tanmateix, aquest èxit personal ha provocat tensions dins de la família reial. Els monarques no veuen amb bons ulls les aparicions de Victoria Federica en els mitjans, i especialment no desitgen que els membres de la família Borbó s'exposin al focus mediàtic. Felip VI i Letícia intenten mantenir els membres de la família allunyats de l'atenció pública, buscant preservar la seva imatge institucional.

Victoria Federica a 'El Desafío' / Instagram

En aquest sentit, circulen rumors que el rei està utilitzant el seu poder per pressionar a les marques, evitant que Victoria Federica continuï guanyant protagonisme en els mitjans. Per això algunes marques li han donat l'esquena últimament. Unes pressions que, segons les informacions recollides, tindrien a veure amb les intencions de la casa reial d'allunyar Vic d'Espanya, tal com es va fer en el seu moment amb Froilán.

Sospites que apunten a Zarzuela

Per exemple, a Max, en una col·laboració amb Starbucks, van comptar amb ella per a campanyes comercials. Tanmateix, argumenten que els resultats no van ser els esperats. Malgrat la publicitat que va generar, no es va experimentar el creixement econòmic projectat. Encara que no consideren que hagi estat un fracàs, és evident que la influència de Victoria Federica no té l'impacte esperat en termes comercials. Unes opinions que, assenyalen algunes veus, podrien haver estat difoses per pressions des de Zarzuela.

Així les coses, Victoria Federica pot ser que s'enfronta a un futur incert com a influencer. Encara que inicialment semblava que el seu estatus de filla de la infanta Elena i neta de Joan Carles I li obriria totes les portes, la falta de resultats comercials i les pressions de la Casa Reial podrien accelerar la seva sortida d'aquest món mediàtic. Les negociacions a l'ombra i la intervenció de la seva família reial podrien marcar el final de la seva carrera com a influencer a Espanya.