Victoria Federica és noia anunci. Acaba d'estrenar-se en aquesta parcel·la publicitària, un pas més en la seva carrera d'influencer. Una coneguda cadena d'ulleres la va triar com a reclam de la seva última campanya al costat de Laura Escanes, Óscar Casas, Violeta Mangriñán o Juan Avellaneda. Fa uns dies vam veure les imatges del making of de l'spot que acaba de veure la llum, i que ens va cridar l'atenció per l'escena surrealista que captaven les càmeres: semblava que la filla de la infanta Elena no havia llegit un llibre en la seva vida... o que tenia problemes de vista, cosa per d'altra banda molt ben parida tractant-se d'aquesta empresa. Amb el producte audiovisual acabat i publicat, però, tot cobra sentit. El que no en té és l'olfacte de l'anunciant: no sabem si volen disparar les vendes o ensorrar-les.
Sí, d'acord. La Vic és famosa. Ho és per tenir sang Borbó, ser néta i neboda de reis, la quinta persona a la línia de successió... i per la seva afició a la gresca, a l'escàndol i a viure del conte. Del conte i de la fortuna tèrbola de l'avi, que al capdavall és el mateix. Fa un temps, això sí, que la jove de 22 anys té ingressos propis. Cobra per anar a catifes vermelles, per la seva activitat a xarxes socials (en espècies, la majoria dels guanys) i ara també com a protagonista d'un anunci. Xavalla, però és un pas. La Victoria factura.
Victoria Federica imatge d'una cadena d'ulleres, el seu primer anunci
Per a factura, però, la que li estan passant a la marca que l'ha fitxada. Les reaccions a l'aparició de la susdita no són precisament les més elogioses. Victoria Federica provoca molt de rebuig. Ja poden disfressar-la de trendy, cool, guai del Paraguay o com la it-girl del moment, que mai no podrem de mirar-la sense recordar les seves peripècies aberrants i vergonyants. Però clar, hi ha ments privilegiades i olfactes únics al món del màrqueting i dels negocis. També servilisme, interessos particulars i favors que no es paguen amb diners. Tot el que, des de fora, apunta a aquest fitxatge. Cert que l'empresa ja havia col·laborat anteriorment amb la Marichalar, però ara l'ha elevada als altars, fent que obri l'anunci. Un lloc privilegiat que, això sí, es pot girar en contra. Si la primera imatge és la de la Vic, prepara't a perdre seguidors, clients i dinerets.
Les reaccions ensorren Victoria Federica i la marca que la fa reclam publicitari
Fem una repassada de les coses tan boniques que li diuen a la Vic, a les seves ulleres de sol i a la marca en qüestió. Quin èxit: "Bufff que salga la nieta del rey … yo soy clienta, pero es para replantearlo". "Ya sabemos que marca no comprar", diu una altra usuària. "La nietísima representa todo lo que es un NO para mi, incluída esta marca de gafas desde ya", "qué horror tener que aguantar a la soberbia de Piti Patín en todas partes", "cuando nos quieren meter algo con calzador. En fin, mientras ellos se ríen toda la vida de la gente, nosotros a hacer como si nada. Que vergüenza, no vuelvo a comprar aquí en la vida". Deu ser que no som influencers i no sabem de què va la cosa, però sembla tot el contrari al que definiríem com impacte positiu.
Queda clar, s'han equivocat. La Vic no pot anunciar ulleres: a ella li van més els paraigües, per evitar les tempestes.