Felip VI i Letizia intenten netejar la imatge de la corona després de les polèmiques de Juan Carlos en les últimes dècades. Es mostren molt més propers, allunyats de la família Borbó, però no escatimen en despeses. Com el seu pare, l'actual rei també li apassionen l'esquí i vela, per sort la caça no. El pare de Leonor i Sofia participa tots els estius en la Copa del Rei de Vela celebrada a Palma de Mallorca. En aquesta ocasió ha quedat segon amb la seva embarcació.

L'any que ve també participarà i aspira a ser el primer. L'Armada Espanyola invertirà 1,8 milions d'euros en l'encàrrec i la construcció d'un nou veler de regates per al Rei, tal com ha explicat infodefensa.com.

Felipe regata dinya efe
Felipe regata dinya efe

Aquesta nova embarcació substituirà l'antic Aifos de la Comisión Naval de Regatas de la Armada, i es preveu que estigui a punt en uns vuit mesos, període que dura la seva construcció. Serà una vaixell de 50 peus, 4'70 metres de mànec, calat de tres metres, superfície vèlica de 400 metres quadrats i 8.7 tones de desplaçament, a més de motor i tot l'equipament tècnic per a la navegació de competició.

Si tot va segons el previst, és molt probable que Felip VI pot gaudir de la pròxima Copa del Rei amb el seu nou vaixell de regates. Serà el protagonista de totes les mirades i tindrà un dels millors velers del món.

El nou veler no va arribar el 2019 per la crisi del coronavirus

L'Armada ha decidit que el veler de Felip VI ha quedat desfasat, ja és el segon intent de canvi. Es tracta d'un TP52 botat l'any 2005 i que va proclamar al llavors príncep vencedor de la Copa el 2008, encara que en aquella època va estar patronejat per l'almirall Jaime Rodríguez Toubes.

El primer intent de substitució es va produir el 2019. L'Armada volia per a Felipe un vaixell molt més competitiu, modern i capdavanter, per això van firmar un acord amb les exclusives drassanes finlandeses Swan.

Felipe amb el seu veler
Felipe amb el seu veler

El contracte previst la cessió d'un Swan 50 Club a l'Armada durant dos anys, amb una opció de compra al tercer any i amb un cost global d'un milió d'euros.

Però la crisi del coronavirus va complicar la seva arribada. Casa Reial va demanar austeritat i no hauria estat bé vist que es gastessin en aquell moment 1,8 milions d'euros. Així que es va tornar el veler sense opció de compra. Aquell impressionant Swan que el rei va tornar es va batejar com a Aifos 500 en commemoració al cinquè centenari de la primera volta al món. Va ser dissenyat pel prestigiós arquitecte naval argentí Juan Kouyoumdjian. Així que a La Armada no li va quedar més remei que reparar l'antic veler per reparar els seus errors.