Una fórmula matemàtica va establir que el tercer dilluns de gener havia de ser el dia més trist de l’any. El 2005 van decidir anomenar Blue Monday a aquesta data, després de tenir en compte molts factors.
Els deutes després de Nadal, la poca motivació en tornar a la feina després de les vacances, el fred, veure que els propòsits d’Any Nou segueixen sense complir-se... Aquest dilluns és el dia més depriment de l’any.
L’equació té poca base científica, sent molt subjectiva. De fet, l’agència de comunicació que va fer famós aquest nom va assegurar que per combatre aquesta tristor, el millor era comprar un bitllet d’avió a un dels seus clients. Una maniobra publicitària que s’ha convertit en tot un èxit i ha aconseguit fer-se un nom.
Marques, mitjans, famosos... molts han aprofitat per intentar alegrar l’audiència, assegurant-los que gràcies a ells superaran aquest dia “tan trist”.
¡Tenemos la mejor solución para combatir el #BlueMonday! A las 16:45 h., en @cuatro, bien de risaaaaaaaaas pic.twitter.com/5kchPFN7fS
— Dani&Flo (@DaniyFloTV) 15 de enero de 2018
Hoy dicen que es el día más triste del año el #Bluemonday yo digo que #HoySerá lo que tu quieras que sea ¿tú que dices? https://t.co/zoSenbMsx4
— Antonio Orozco (@antoniorozco) 15 de enero de 2018
Te vamos a quitar los efectos del #BlueMonday con esta riquísima receta de tarta de cacao que creó @JuanAntonioMCJ5. Entra: https://t.co/ianlgKmwkJ pic.twitter.com/MOpyYXlDdn
— MasterChef (@MasterChef_es) 15 de enero de 2018
Esta es la cara que le ponemos en Anda Ya al #bluemonday ¡Manda un selfie con tu SONRISAZA que vamos a petaros a retuits! #AYQuePillin pic.twitter.com/7ciOJkiIhz
— Anda ya! (@40Andaya) 15 de enero de 2018