Com surt guanyant una marca després de fer una pífia de les grosses? Prenent-s’ho amb humor. Això ha demostrat La Casa del Llibre en dues accions que han provocat els aplaudiments dels tuitaires, una gesta no precisament fàcil d’aconseguir.

Aquest dimecres, el perfil de Twitter de la marca -amb 100.000 seguidors-, feia una falta garrafal d’ortografia, en escriure en castellà la paraula “acerca” (d’'apropar-se’), amb una h davant, “hacerca”.

Lluny d’esborrar el tuit, disculpar-se de forma seriosa, o fer com si no hagués passat res, la marca va contestar la seva piulada exclamant: “Mare meva! Acabem de matar dos diccionaris i més d’un seguidor”. Això, acompanyat d’un gif amb un noi visiblement -o terriblement- sorprès, i una emoticona d’aquest tipus:

Una nova auto-resposta va arribar tot seguit. Dirigint-se als tuitaires, la Casa del Llibre va escriure: “Tranquils! Ja hem pres mesures”, acompanyant el text d'una foto d’un diccionari de la llengua espanyola:

Després de superar amb èxit l’epic fail -no és el més exemplar que una casa de llibres, de lletres, faci faltes ortogràfiques- La Casa del Llibre s’ha embrancat en la segona part d’aquesta crisi, que ha acabat esdevenint una oportunitat.

Ara, ha llançat una campanya on els 4 usuaris que revelin la “falta ortogràfica més vergonyosa” que han fet, s’enduran un llibre de franc. No es tracta d’una obra qualsevol, sinó de Las 101 cagadas del español: reaprender nuestro idioma. Nova jugada mestra de la marca.

Queda comprovat un cop més: el que no ho curi l’humor, no ho curarà res més.