El 24 de setembre de 1991 es publicava un dels discos més importants de la història de la música: Nevermind. Segon àlbum d'estudi dels mítics Nirvana, LP generacional, santo y seña del moviment grunge i un disc que tothom va comprar, escoltar i cantar a ple pulmó. Discos de diamant, 35 milions de còpies venudes a tot el món, classificat en el nº 17 en la llista dels 500 millors àlbums de la història i el nº 1 d'Els 100 millors àlbums dels 90 segons la revista Rolling Stone. I tot, per temes que encara ara són en la ment de tothom: Smells like teen spirit, In bloom, Come as you are o Lithium. Una OBRA MESTRA absoluta. I no només pel contingut. També per la forma.

Perquè si la música que sonava quan posaves el disc era meravellosa, la portada del disc era senzillament magistral. Un nadó bussejant completament nu cap a un ham en forma de bitllet de dòlar. La idea li va venir al geni Kurt Cobain mirant un programa de TV sobre naixements sota l'aigua. El bebé triat tenia tres mesos i es deia (es diu) Spencer Elden, i era el fill d'un amic del fotògraf. I la portada, inoblidable:

Deu anys després, amb 10 anys, Elden va recrear la portada per la revista Rolling Stone:

Ara, aquell nadó, després nen, acaba de celebrar el seu 29è aniversari. I ha aparegut al costat, evidentment, d'una piscina, commemorant el disc que el va fer mundialment famós i que li va fer estar a milions de cases de tot el món:

29 anys on la vida ha canviat molt, on ell mateix ha canviat molt, on ja no existeixen ni Kurt Cobain ni Nirvana. Però per molt que hagin passat 29 anys, el que no ha canviat és la sensació d'estar escoltant una obra d'art. Deixin ara mateix el que estiguin fent i corrin a posar-se el Nevermind.