El veganisme és una alternativa ètica a l'explotació animal i és una filosofia que s'ha anat expandint cada vegada més. És un concepte que va néixer a causa de totes les empreses que es dedicaven a utilitzar animals per testejar els seus productes.

La unió europea va aprovar una directiva que establia l'eliminació gradual dels assajos amb animals. Tanmateix, encara existeixen milers d'animals sotmesos a aquests experiments.

El veganisme sempre ha estat un concepte centrat en la nostra alimentació. Tot i així, per l'efectivitat dels seus ingredients, avui dia, està en tots els àmbits de la vida diària, com en els productes cosmètics. La cosmètica vegana és un tipus de producte que rebutja la utilització i consum d'origen animal.

Quins avantatges proporciona la cosmètica vegana?

Els productes de la cosmètica vegana estan elaborats amb ingredients naturals, que tenen un poder regenerador i depuratiu, fet que beneficia la nostra pell i la manté neta. A més a més, no utilitzen productes químics.

Aquest tipus de cosmètics acostumen a ser productes que tenen un preu assequible al ser extrets de la naturalesa.

En què ens beneficia l'ús de la cosmètica vegana?

En el nostre dia a dia estem contínuament sotmesos a estrès i a la contaminació mediambiental. A causa d'això, la nostra pell pateix i no hem d'oblidar que és un dels òrgans més importants del cos i cal cuidar-la. Les marques amb productes vegans lluiten, avui, per proporcionar-nos salut, productes elaborats amb ingredients naturals, lliures de tòxics i que respectin el medi ambient. A més a més, en els últims temps s'ha popularitzat l'estil de vida detox. Aquest fa referència a un pla per netejar el teu organisme mitjançant una alimentació sana i equilibrada que ajuda a eliminar toxines, mitjançant aliments detoxificants, protectors i antioxidants.

Quines marques es dediquen només a la cosmètica vegana?

Actualment estan en auge productes de cosmètica vegans de la mà de marques com Freshly Cosmetics o Lush.

Freshly cosmetics és una empresa sostenible amb el medi ambient creada per tres joves enginyers catalans: Mireia Trepat, Miquel Antolin i Joan Miralles. El seu públic objectiu són les persones actives, a qui els encanta sentir-se joves i saludables. Els seus valors són la transparència i la sostenibilitat. La marca va ser creada amb la intenció d'impulsar la cura de la pell, ja que molt sovint la gent es preocupa per l'alimentació i deixa la seva cura de la pell de banda. A més de la rigorosa cura amb què tracten els seus productes, el packaging també és sostenible: d'alumini, reciclable i reutilitzable.

Packaging de Freshly Cosmetics

Lush és una marca de cosmètica fresca feta a mà que porta des de l'any 1995 en marxa i des d'aleshores no ha parat d'expandir-se per 40 països amb les més de 500 botigues. El seu principal atractiu és l'elaboració dels seus productes, duts a terme a partir de fruites i verdures orgàniques fresques, i l'alt percentatge d'ingredients naturals. A més, segueix una política rigorosa de no testejar els seus productes amb animals. Té una gran varietat de productes: per a la higiene corporal: gels i sabons; per a la higiene facial: màscares i tònics, a part de maquillatge, bàlsams i exfoliants labials. A Espanya, els productes que més èxit tenen de Lush són els xampús sòlids, un dels productes inventats per la marca, el condicionador American Cream i els tractaments d'oli calent.

Lush està treballant amb l'envàs dels seus productes, de moment el 35% d'ells es ven nu, és a dir, sense cap tipus d'embolcall. Segons Lush, com que no està envasat, la  seva probabilitat d'autoconservació augmenta. 

Productes nus de Lush

El testeig de productes amb animals va disminuint a poc a poc. Empreses com les mencionades estan lluitant per mantenir sa el nostre entorn i hem d'ajudar-los. T'uneixes a respectar el teu cos i el medi ambient?