Va coincidir als juvenil del Barça de bàsquet amb Marc Gasol, va estudiar periodisme, però fa 17 anys que la seva vida és la música. Cantant i compositor, ha publicat 10 discos, ha fet més de 1000 concerts i ha actuat a més de trenta països amb el seu grup La Pegatina. Adrià Salas, un dels grans de la música actual.
Salas és d'aquells músics que a banda de ser un geni fent allò que més li agrada, se li entén tot. Quan canta, i quan parla. Perquè l'ànima de La Pegatina s'expressa damunt uns escenaris i parlant, com en aquest cas, davant Gabriel Rufián en una nova entrega de La fábrica. Han parlat de música, d'artistes... Però també del que fan (o no fan) els governs per ells. Sorprès amb els que manen? "No. Pero sí decepcionado. Es mucho el cúmulo de decepciones de los diferentes gobiernos, tanto si son de izquierdas como de derechas, siempre dejan a la cultura lo último".
Cosa d'Espanya? "Nosotros siempre nos hemos sentido más artistas cuando hemos salido de España". Han parlat de drets, de crear, de bàsquet, de música, de política i de dret a decidir. També de sorprenents confessions. Un dia, estant a casa dels Taburete, grup de música que tradicionalment s'ha associat a les juventuts peperes, explica que el seu líder, Willy Bárcenas, li va confessar: "Es que la derecha en este país se ha cargado la cultura. Y dije... Un momento, ¿dónde estoy? Porqué fuimos allí con el chip de no hablar de política". O quan confessa que el tema que va cantar Miki Núñez a Eurovisió, La venda, escrita per ell, tenia un altre títol i lletra "más política".
S'anava a dir "'Alevosía', y tenía un punto reivindicativo, hablando de la corrupción política". Rufián al·lucina: "¿La canción que representa a España en el Festival de Eurovisión habla de que se te caiga la venda ante tanta corrupción?". Salas, per cert, es va negar a anar on se celebrava el certamen, Israel: "¿Cómo voy a ir a un país que atenta contra los derechos humanos?... Pero España también. Con el tema de Catalunya se lo pasaron por el forro. En España no hay libertad de expresión". Salas es posa seriós: "Hay censura contra todo el que piense diferente: los titiriteros, los del AVE de Murcia, músicos como César Strawberry o Valtonyc". Sobre votar: "Si se hubiera dejado votar probablemente hubiera pasado como en escocia o el Quebec, no habría habido suficientes votos para el sí, pero todos sabríamos que es lo que se ha votado".
Salas va anar a votar. Va votar "Sí". "Tenía resaca ese día, pero vi en la tele las hostias y me fui a Montcada y dije: 'Ya por dignidad, voto que Sí". El compositor de La Pegatina també ha revelat que escriu i parla en català i castellà, depèn de amb qui, però és molt curiós que "normalmente escribo más en castellano para La Pegatina porque considero que es más de coña y fiesta, pero cuando escribo en catalán, mucho menos, es porque me toca el ámbito privado, más íntimo". I sobre la bajanada del castellà perseguit a Catalunya?: "La gente que no ha vivido este bilingüismo no lo puede entender. Les debe dar miedo. Lo que es obvio es que el catalán, como todas las lenguas pequeñas, está en peligro de extinción".
Una conversa deliciosa.