Una publicitat lamentable + uns comentaris lamentables a les xarxes socials = el país més poblat del món en contra teva. Aquest és el resum del que li ha passat a la prestigiosa marca Dolce & Gabbana a la Xina.
GTRES
L'escàndol és de proporcions majúscules. Tot va començar per un anunci a la televisió xinesa que ha estat titllat de racista, sexista i tots els "ista" que els vinguin al cap. El món de la publicitat sovint provoca que il·luminats que es pensen que han inventat la sopa d'all facin uns espots que es passen d'originals. Un anunci per promocionar el catàleg de moda en aquell país i que es va veure per la xarxa social Weibo. Què s'hi veu? Una noia xinesa menjant amb bastonets. Fideus? Pato laqueado? No. Menjar italià. Tot 'molt normal'.
Un anunci que ha indignat els xinesos per la ridiculització de la noia intentant menjar un canoli italià que va provocar que totes les plataformes xineses de venda de moda online retiressin els models de Dolce & Gabbana, que veiessin com les vendes milionàries en aquell país caiguessin en picat i que haguessin de cancel·lar una desfilada que tenien prevista. Les models es van negar a desfilar i celebritats com l'actriu Zhang Ziyi ja havien anunciat la seva absència. Domenico Dolce i Stefano Gabbana han demanat perdó públicament.
Un perdó, però, que ha estat insuficient. Perquè la cosa no queda aquí. El que més ha sulfurat han estat uns missatges que es van poder llegir a l'Instagram de Gabbana on el dissenyador italià es referia a la Xina en termes com "país de merda, amb una màfia bruta, pudent i ignorant”, ajuntant-hi en la seva anàlisi l'emoticona de la caca. Ell va dir que li havien piratejat el compte, excusa que a aquestes alçades de la pel·lícula no ha convençut ningú. El 33% de les vendes mundials del mercat de luxe se situa a la Xina... Les repercussions per la parella de dissenyadors poden ser d'unes dimensions gegantines comparades amb el canoli que li van fer menjar a la noia xinesa amb bastonets.