Els premis Gaudí d’enguany han estat carregats de contingut polític. El presentador de la gala, David Verdaguer, va lamentar en reiterades ocasions l’absència dels presos polítics, fent diverses al·lusions a la complicada situació política que viu Catalunya. Molts dels premiats van demanar-ne l’alliberament, criticant a més a més que el govern del PP faci perillar el cinema català.

Tot eren laments, i els llaços grocs van convertir-se en els protagonistes d’una catifa vermella sense massa VIPS. El feminisme també s’hi va fer un lloc, amb algunes actrius posant per les càmeres amb un cartell amb l’etiqueta “les dones són aquí”, reivindicant el seu paper en una indústria plena de denúncies per assetjament.

Ara bé, si hem de parlar de presències destacades, cal tornar a parlar d’una de les parelles de moda: els Javis. Els professors d’Operación Triunfo estan triomfant a totes les entregues de premis amb la seva Llamada, guanyant ara el guardó del públic a la millor pel·lícula.

El matrimoni arribava a la catifa vermella d’allò més contents, posant “fent-se els interessants” amb vestit de gala. Tot, abans d’aparèixer en una de les fotografies de la nit al costat de la seva íntima amiga, la infuencer Dulceida.

ACN

Aida i la seva dona van causar sensació fent publicitat de la marca de roba de la jove catalana, un vestit de ratlles en blanc i negre que van lluir ambdues. Dulceida, amb un cinturó a la cintura i uns alts salons a joc, i Alba amb la jaqueta oberta i mocassins. Una mateixa peça, adaptada als seus estils.

Però com dèiem, la foto de la nit encara no havia arribat, publicant-se un cop les dues parelles ja eren dins del teatre. Després del reivindicatiu discurs de Javier Calvo als premis Feroz clamant per l’acceptació dels homosexuals, tocava imatge maca i transgressora: amb els dos matrimonis fent-se un petó als llavis. 

Publicada tant per Dulceida com per Javier Ambrossi, la fotografia acumula ja gairebé 300.000 likes. Sense cap mena de dubte, una de les imatges més virals d'una gala que va agradar molt a l'audiència, aconseguint un 17,2% de share que els va fer liderar la franja.