En els moments que servidor està escrivint aquestes paraules són les deu i sis minuts del matí... probablement a Granada encara estiguin entregant algun Goya. Quina gala més interminable, quina castanya, quina tortura haver de comprovar un any més com aquí no saben fer gales televisives d'entregues de premis. Ni va ser tele ni va ser cinema. Zero originalitat, zero humor, zero pensar com fer atractiva la gala pels espectadors que vam haver de suportar més de tres llarguíssimes hores que anessin desfilant per Granada actors i actrius entregant guardons sense gens de gràcia, discursos d'agraïment interminables i un sopor absolut. Per no entrar en el desgavell a l'hora de premiar: cap mena de sentit que els guions original i adaptat, el director i la pel·lícula fossin de... 5 pel·lícules diferents!! Un despropòsit. I la cirereta del pastís, el premi final, ex aequo per El 47 La infiltrada... amb ningú entenent res... Per cert, que el notari escrivís ex aquo enlloc d'ex aequo ja és de traca.

Sense entrar a valorar més els premis que es van entregar i a qui, quedem-nos, però, amb aquest comentari de Jordi Basté que estava veient (patint) la gala des de casa, i que quan va veure que el premi a la millor actriu no anava a parar a l'Emma Vilarasau per Casa en flames, sinó a Carolina Yuste per La infiltrada, no es va poder estar de fer aquest comentari que subscrivim fil per randa.

Emma Vilarasau Casa en flames
Emma Vilarasau a 'Casa en flames'

Una aberració que l'Emma no hagi guanyat el Goya a la millor interpretació femenina pel seu paper meravellós d'aquesta mare que reuneix la família en una casa de Cadaqués. Una Emma que es mereix tots els premis del món, totes les pel·lícules del món i totes les sèries del món. No és normal que aquest tros d'actriu superlativa, probablement la millor que tenim a Catalunya, porti no un, ni dos, ni tres, sinó 20 anys!! de la seva darrera sèrie a TV3. Després de papers en diferents sèries com Majoria absoluta, Quico, Secrets de família, Mirall trencat, Crims i, evidentment, Nissaga de poder i aquella mítica 'Eulàlia Montsolís', va arribar la 'Teresa' de Ventdelplà, que es va estrenar un llunyà 14 de febrer del 2005. Una data, per cert, que a El suplement de Roger Escapa a Catalunya Ràdio va servir per fer un retrobament preciós de quatre dels seus protagonistes, l'Emma, el Jordi Boixaderas, la Georgina Latre i el Carlos Cuevas.

Emma Vilarasau, Jordi Boixaderas, Georgina Latre i Carlos Cuevas, retrobament des de feia 20 anys Catalunya Ràdio
Emma Vilarasau, Jordi Boixaderas, Georgina Latre i Carlos Cuevas, retrobament des de feia 20 anys Catalunya Ràdio
Emma Vilarasau, Georgina Latre i Carlos Cuevas, 'Teresa, Isona i Biel' de 'Ventdelplà' TV3
Emma Vilarasau, Georgina Latre i Carlos Cuevas, 'Teresa, Isona i Biel' de 'Ventdelplà' TV3

Es pot saber per què nassos no li han donat cap altre paper a TV3 des d'aleshores? Què li van dir un cop va acabar Ventdelplà?... Emma Vilarasau, brutal a la catifa vermella dels Goya:

Que a qui li correspongui prengui nota. Emma Vilarasau, la reina, la millor, meravellosa. Més papers per a ella i per a les actriuasses de la seva edat.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!