La globalització, els canvis en les formes de consum i l'era d'Internet són només tres factors que, dits a la babalà, sonen molt bé en qualsevol article econòmic, però que inevitablement s'interrelacionen amb les noves generacions. Fa deu anys que la truita ja començava a girar-se sense que ningú s'estigués adonant, amb l'aparició d'una pedrera de personatges que omplien la xarxa amb la seva presència sense pretensió expressa. Però, tenir seguidors té un avantatge: interesses.

No només a aquells que s'han fet els teus fans, sigui per com t'expresses en un vídeo de YouTube, com de bé et queda la roba en una fotografia d'Instagram o com ets de ràpid per transmetre un missatge en un viral de TikTok, sinó també per a les empreses. Estem bastant segurs que quan Aida Domènech, àlies Dulceida, penjava les seves primeres instantànies a l'extint Fotolog sobre el 2007, no sabia que acabaria obrint camí per a la llista interminable d'individus de l'Estat espanyol que avui dia es guanyen la vida —i molt bé— en el innovador rol de l''influencer'. Som al 2023 i, només a Instagram, la barcelonina, que acaba de fer els 34, pot presumir de comptar amb una legió de gairebé 3 milions i mig de seguidors. I això és només una part simbòlica del seu imperi.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Aida Domenech (@dulceida)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Aida Domenech (@dulceida)

Domènech ha estat intel·ligent i ha sabut gestionar el què, el com i el quan. Els adolescents de la dècada passada quedaven obnubilats amb la seva clica, els seus viatges i un estil de vida que cada vegada s'ha convertit en més i més luxós. Creava esdeveniments multitudinaris com eDulce Weekend, tenia la seva pròpia marca de roba i portava l'amor per bandera. Un dulceperfum i un dulcellibre publicat també, per descomptat. Enamoradíssima d'Alba Paul, es van acabar casant mentre el món no perdia detall de la dulcewedding. I encara que el 2021 asseguraven haver trencat el seu compromís, enguany s'han reconciliat i ja tenen nou projecte juntes: un dulcepòdcast

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Aida Domenech (@dulceida)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Aida Domenech (@dulceida)

Un bucle de dulcecoses de què, com és lògic, n'ha extret el màxim suc i rèdit. En l'actualitat, té en propietat una agència de representació i organitza la comentada gala anual dels Premios Ídolo. Tot part de Dulce Week End SL, una societat que va donar d'alta el 2016 i que, segons les dades recollides per Lecturas, només el 2021 va facturar gairebé 3,1 milions d'euros, mentre que el total actiu amb què la catalana comptava ronda el milió i mig. La seva dona també decidiria emprendre en el món empresarial i regenta The Feather Van, un negoci de lloguer d'autocaravanes. La cosa no es queda aquí, és clar. A aquesta tranquil·litat econòmica s'hi afegeix la facturació de les seves accions publicitàries a través dels seus perfils públics. Segons paraules de l'expert José Noblejas, el sou de Dulceida per unes quinze fotos al mes, s'aproparia —o superaria, segons el mes— als 150.000 euros.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Aida Domenech (@dulceida)

Impacta, però ressaltar que en el seu cas tot és genuí mai està de més. Crear contingut era el seu 'hobbie' i ara és la seva professió. Una de les millors pagades del segle XXI.