La globalització, els canvis en les formes de consum i l'era d'Internet són només tres factors que, dits a la babalà, sonen molt bé en qualsevol article econòmic, però que inevitablement s'interrelacionen amb les noves generacions. Fa deu anys que la truita ja començava a girar-se sense que ningú s'estigués adonant, amb l'aparició d'una pedrera de personatges que omplien la xarxa amb la seva presència sense pretensió expressa. Però, tenir seguidors té un avantatge: interesses.
No només a aquells que s'han fet els teus fans, sigui per com t'expresses en un vídeo de YouTube, com de bé et queda la roba en una fotografia d'Instagram o com ets de ràpid per transmetre un missatge en un viral de TikTok, sinó també per a les empreses. Estem bastant segurs que quan Aida Domènech, àlies Dulceida, penjava les seves primeres instantànies a l'extint Fotolog sobre el 2007, no sabia que acabaria obrint camí per a la llista interminable d'individus de l'Estat espanyol que avui dia es guanyen la vida —i molt bé— en el innovador rol de l''influencer'. Som al 2023 i, només a Instagram, la barcelonina, que acaba de fer els 34, pot presumir de comptar amb una legió de gairebé 3 milions i mig de seguidors. I això és només una part simbòlica del seu imperi.
Domènech ha estat intel·ligent i ha sabut gestionar el què, el com i el quan. Els adolescents de la dècada passada quedaven obnubilats amb la seva clica, els seus viatges i un estil de vida que cada vegada s'ha convertit en més i més luxós. Creava esdeveniments multitudinaris com el Dulce Weekend, tenia la seva pròpia marca de roba i portava l'amor per bandera. Un dulceperfum i un dulcellibre publicat també, per descomptat. Enamoradíssima d'Alba Paul, es van acabar casant mentre el món no perdia detall de la dulcewedding. I encara que el 2021 asseguraven haver trencat el seu compromís, enguany s'han reconciliat i ja tenen nou projecte juntes: un dulcepòdcast.
Un bucle de dulcecoses de què, com és lògic, n'ha extret el màxim suc i rèdit. En l'actualitat, té en propietat una agència de representació i organitza la comentada gala anual dels Premios Ídolo. Tot part de Dulce Week End SL, una societat que va donar d'alta el 2016 i que, segons les dades recollides per Lecturas, només el 2021 va facturar gairebé 3,1 milions d'euros, mentre que el total actiu amb què la catalana comptava ronda el milió i mig. La seva dona també decidiria emprendre en el món empresarial i regenta The Feather Van, un negoci de lloguer d'autocaravanes. La cosa no es queda aquí, és clar. A aquesta tranquil·litat econòmica s'hi afegeix la facturació de les seves accions publicitàries a través dels seus perfils públics. Segons paraules de l'expert José Noblejas, el sou de Dulceida per unes quinze fotos al mes, s'aproparia —o superaria, segons el mes— als 150.000 euros.
Impacta, però ressaltar que en el seu cas tot és genuí mai està de més. Crear contingut era el seu 'hobbie' i ara és la seva professió. Una de les millors pagades del segle XXI.