A Loquillo li 'importa un rave que un raper com Valtonyc entri a la presó'. Però quan es tracta de Catalunya, sempre té a punt el bec de pájaro loco per picotejar els independentistes.
En una entrevista al diari El Mundo, li pregunten si ara li costa reconèixer una Barcelona llibertària en la que ell va créixer i a la que ha dedicat fins a 18 cançons... José María Sanz respon que "Sigue habiendo una pandilla de aburridos que agita banderas... Hostia, cansinos, ¿eh, tío? Lo que más me jode de lo que está ocurriendo es que hay gente que ha cambiado la bandera sudista y la Union Jack por una estelada. El problema es seguir viendo otra vez la misma peli. Joder, que estrenen otra, aburren a una cabra". L'intèrpret de Cadillac solitario està tip que ara la gent no faci onejar al vent les estrelles de la bandera sudista que s'associava fa anys a les bandes rockabillies i que en canvi, sí que faci onejar l'estelada.
Loquillo ha escrit el llibre En las calles de Madrid, on explica les seves vivències quan va anar a viure a la capital d'Espanya als anys 80. Un Madrid que era molt diferent de Barcelona, tal i com ell descriu: "El gris barcelonés se torna color Kodak en la capital. Todo es tan distinto y tan vibrante. Aquí, en la capital, nadie tiene que dar explicaciones. En BCN se busca un hecho diferencial frente a la resaca que ha significado el reparto de poder tras la reinstauración de las instituciones catalanas, que fueron suprimidas durante el franquismo. Está claro que ellos ya tienen su juguete y se dedicarán a influir sobre la vida del resto de las almas que pululamos por este páramo". Paraules escrites sobre les sensacions dels anys 80. Però a jutjar pel que diu ara, no deuen ser molt diferents.
A la cançó que duu el mateix nom que el llibre, el cantant deia que "Sólo hay un secreto que me lleva hasta aquí: que ha muerto el silencio en las calles de Madrid". Potser li agradaria que a Catalunya els indepes estiguessin més callats. La última rubia que vino a probar el asiento de atrás del Cadillac solitario probablement no el trobi a faltar per Catalunya. Ni molts altres.
També ha tingut temps per deixar alguna perla cap a Los Planetas. El grup granadí va dir fa poc, al mateix diari, que "Vemos que el procés de Cataluña va creciendo cada vez más y que es prácticamente irreversible. Cataluña está justamente en la posición para poder empezar algo importante que se contagie a otros sitios. Hay que pelear por nuestros derechos, por cosas tan básicas como tu capacidad para decidir tu futuro, tu propio gobierno o tu forma de organizarte". Potser el fet de ser la banda més important de la música indie ha fet que els agafi dentera. Tot el que comenci per 'ind', a la brossa. Indie, indepes... Caldria saber què en pensa d'Eduardo Ind-a.
@indiespot
Loquillo ha respost el grup de Jota com si ell vingués d'un planeta superior al de Los Planetas: "Yo puedo no soportar a una artista, pero si es diferente lo respeto. ¿Grupos indies? ¡Son todos iguales! Lo más gracioso es que Los Planetas están haciendo el mismo disco en los festivales que hace 20 años. ¡Tanto cagarte en los grupos de los 80 y estás haciendo el revival de los 90, colega! Sólo les falta salir en 'Yo fui a EGB'". Com diuen els de Granada a la cançó "¿Qué puedo hacer?": "una vez más he intentado convencerte, pero todo sigue igual que todos estos años. Y una vez más, de qué me sirve intentarlo si ni siquiera me vas a escuchar"... Ni Loquillo, ni molts altres, semblen disposats a escoltar.