Aquest dimarts s'estrena un nou programa a TVE. Es diu Vamos a llevarnos bien, un format d'entreteniment que no fa honor al seu nom. Si més no, pel que fa a la poca vergonya que han tingut amb una presentadora i actriu catalana. El primer programa, que s'emetrà aquest 7 de febrer a les 22.50 de la nit, tal i com va anunciar la cadena pública espanyola aquest dissabte en una pausa publicitària de la final del Benidorm Fest que va acabar guanyant Blanca Paloma. El presenta Ana Morgade, actriu i col·laboradora, entre d'altres, de Zapeando, i es tracta d'un talk show “con entrevistas a personajes relevantes, diferentes secciones y colaboradores muy especiales”. Entre la seva nòmina de col·laboradors, gent com Miguel Maldonado, María Gómez, Miki Nadal o La Terremoto de Alcorcón, amb la voluntat de dotar el programa d'un esperit còmic d'aquest format produït per The Pool, els mateixos que van desenvolupar La Noche D. Aquestes són les primeres imatges que ja han transcendit:
Dèiem que Televisió Espanyola no ha fet honor al seu nom, com a mínim, amb la meravellosa actriu i presentadora catalana Marisol Galdón. Fa dos anys, Galdón, que al seu perfil de Twitter hi tenia escrit "Comunicadora. Creadora. Escritora. Dj. Actriz. Tengo más de 50 años, y eso es un hàndicap para cualquier mujer. Mujer de más de 50 años tiene muy difícil el acceso al mercado laboral. No importa que mi currículum sea espectacular y que ya no me pueda quedar embarazada. Da igual", va commoure amb una petició pública de feina: "entre una cosa y otra no me quedó más que darme de baja de la seguridad social y necesito trabajar, seguir cotizando, y aquí estoy, ofreciento mis servicios por si hay alguien por ahí que desea contratarme profesionalmente". Una valenta petició de qui va copresentar el mític Plàstic al circuit català de TVE amb Tinet Rubira i David Bagès. En un vídeo, recordava que "Hablo 4 idiomas, soy culta, divertida, me encanta escribir, tengo un blog, tengo un podcast. Mi campo natural es la cultura, tengo amplios conocimientos en música, cine, literatura. Se me da bien como actriz y soy una excelente maestra de ceremonias, me encanta poner mi energía al servicio de las causas".
➡️ Mujer de más de 50, con amplia y reconocida experiencia profesional, en búsqueda activa de empleo 🎤🎙️📻📺✍🏻🎭#marisolgaldon
— Marisol Galdón (@MarisolGaldon) September 16, 2021
¿Me ayudas a difundir?
Gracias.
⬇️⬇️⬇️ pic.twitter.com/yavJ07nytp
La de Sabadell, un any després, recordava que "La ruina llegó con la crisis de 2008, en la que bajaron brutalmente las tarifas, y, sobre todo, con la pandemia. Se paró todo. No me salía nada. Tuve que vender mi casa, pagar deudas" i colpia amb la seva confessió: "Es durísimo salir del armario de la pobreza y más en una época y una profesión en las que mandan el postureo y la impostura. Alucinarías con la cantidad de colegas que están tan jodidos como yo y solo muestran su cara ideal. Hace siglos que no me compro un libro, es de lo que peor llevo. Son 20 euros que quito a la compra y las facturas. Te metes en un pozo muy negro. El año pasado por estas fechas casi termino como Verónica Forqué". I ara, Galdón ha hagut de tornar a patir un revés relacionat amb la seva vida laboral.
En veure l'anunci de Vamos a llevarnos bien, Galdón ha manifestat estar "Muy sorprendida tras el anuncio del nuevo programa de La 1 de TVE, que se llama igual que el proyecto que les presenté", i mostra la prova fefaent que remet a l'agost del 2020:
📺😮 Muy sorprendida tras el anuncio del nuevo programa de @La1_tve que se llama igual que el proyecto que les presenté 👇🏻#VamosALlevarnosBienhttps://t.co/Eu9EWW56dZ pic.twitter.com/eKSyD1HnTF
— Marisol Galdón (@MarisolGaldon) February 5, 2023
Immediatament, estupor i indignació compartida per part de col·legues de professió, que li han donat el seu suport:
Ànims, Marisol. I benvinguda al club de les propostes copiades. Per la meva experiència és igual que les registris: canvien el títol, un parell de seccions i xuta.
— Sergi Mas (@Sergimas) February 6, 2023
Madre mía, pero cómo se puede hacer esto? Qué barbaridad!!!
— SILVIA MARSÓ (@SilviaMarso) February 6, 2023
No eres la primera, MARISOL a la que le pasa.
En la historia del audiovisual hay muchísimos casos. Pero que falta de ética ….😢 lo siento mucho.
Ya has denunciado ?
— fascista q va en güagüa (@kikorguez) February 5, 2023
Menuda tela...
— Ⓙⓞⓢⓔ Ⓓ (@josedomingomb) February 5, 2023
Qué fuerte ¿No?
— Nytenko Pavlos 🇺🇦 (@diegopablos11) February 5, 2023
Menuda tela...
— Ⓙⓞⓢⓔ Ⓓ (@josedomingomb) February 5, 2023
Los caminos del plagio son inescrutables...
— Josep Guijarro (@josepguijarro) February 6, 2023
Tot el suport del món cap a la meravellosa Marisol. Ganes de tornar-la a veure a la tele.