Ser una figura consagrada, una autèntica estrella nacional, una icona, una celebrity, et lliura, sovint, de passar pel que passen la resta dels mortals. Potser en restaurants, en sales de festa amb passis VIPS, en estrenes teatrals... Però hi ha un ecosistema que tothom, personatges coneguts i persones anònimes, pateixen per igual. Un indret on sovint sortim d'allà indignats i amb una llista de queixes que no te l'acabes: els aeroports.
Qui estigui lliure de no haver patit mai llargues esperes a la sortida de l'equipatge i veu com passen les hores sense que surti la teva maleta (que després descobreixes que s'ha quedat a un altre aeroport), que llenci la primera pedra. Qui no hagi hagut d'esperar hores i hores per algun retard, que alci la mà. Qui no hagi tret foc pels queixals en algun control, que ho digui. Segur que són molt pocs els afortunats.
Fa uns dies vam saber que el mític Jordi Robirosa de TV3 va voler anar amb la família a Menorca, el destí preferit per la immensa majoria de companys de la Televisió de Catalunya per aquestes vacances, com Laia Ferrer o Marta Bosch.
El carismàtic basquetmaniàtic, autor de la paraula "apostoflant" com a sinònim de delirant, va viure fa poc una experiència apostoflantíssima a l'Aeroport d'El Prat el passat 4 d'agost, on una companyia catalana, Vueling, el va deixar tirat amb la seva família a la Terminal sense poder anar de vacances tot i que tenien els bitllets comprats.
És el conegut "overboocking" vendre més seients dels que té l'avió. Li van dir que el vol anava ple i es va haver de menjar la targeta d'embarcament. La seva queixa, de traca: "Fa més de 40 anys que volo i puc dir que cap companyia m’ha tractat tan malament com Vueling. Aquí em teniu començant les vacances amb la família amb un overbooking. És escandalós. Vueling. Quan tingueu problemes d’aquesta mena utilitzeu reclamatuvuelo.com. Funciona sempre, atès que Vueling sempre intenta no pagar cap tipus de reclamació".
Ara, qui també els hi ha dit quatre coses a la companyia aèria ha estat la pantera de Figueres, Mónica Naranjo. Ella sí que ha pogut volar, però veient la sorpresa que s'ha trobat en aterrar i anar a buscar les seves maletes, segur que haurà pensat que més valdria no haver-ho fet. El que té clar que no farà mai més, si més no, és tornar a agafar un vol amb Vueling.
La cantant de Sobreviviré ha constatat en primera persona que les que no han sobreviscut al poc tacte de la companyia han estat les seves maletes, que han arribat a casa, literalment, destrossades. No es tracta ja d'una rascadeta, d'un copet o de que una de les rodetes giri malament. Directament, han deformat l'equipatge de la cantant catalana de manera que quan tregui el que hi duia dins, ja les pot llançar a la brossa.
Això sí, Naranjo s'ho ha pres amb bon humor i filosofia, tranquil·litzant els seus fans que "tranquilo todo el mundo… Que los ropajes de diva los lleva Vanesa Aparicio (la seva mànager)". Això sí, li deixa clar a Vueling, amb tot el sarcasme del món, que amb ella no hi comptin per un nou vol amb ells: "Gracias Vueling por enseñarme con qué cariño tratáis las maletas de los clientes… Seguro que volvéis a verme en uno de vuestros aviones…":
Ràpidament, la companyia s'ha volgut posar en contacte amb la diva catalana amb un missatge a xarxes:
Una rapidesa en la resposta que no sempre és així i que ha indignat molts usuaris:
Mónica Naranjo canta allò que un àngel li diu quan la veu en un bar: "Ven y elévate como el humo azul. No sufras más amor. Y desgarrándome algo en mi vida cambió"... Les que han patit i canviat són les seves maletes. I el que està clar és que Mónica Naranjo no tornarà a elevar-se mai més amb Vueling, amb fum blau o sense.