Adidas, la marca esportiva d'origen alemany, ha passat per moments difícils en els últims mesos a causa de la pèrdua de dos dels seus principals col·laboradors de la indústria musical. Ara, després d'haver posat fi al seu acord comercial amb Kanye West a causa de l'escàndol generat pels comentaris antisemites de l'ex de Kim Kardashian, la marca ara s'haurà d'enfrontar a la pèrdua de Beyoncé, que va prendre la decisió d'acabar el seu contracte pels mals resultats econòmics de la seva línia de roba 'Ivy Park' i per la gran diferència creativa entre ella i els principals executius de la firma.
'Ivy Park' es va llançar el 2014 de la mà de l'empresari britànic Philip Green, propietari de 'Top Shop, però quatre anys més tard, Beyoncé va comprar la part Green després que ell fos acusat d'assetjament sexual i racisme. Una cosa que no representa l'essència de la línia de moda inspirada en la seva filla gran, Blue Ivy. Va ser en aquell moment que va decidir aliar-se amb Adidas, però cinc anys més tard va prendre la decisió d'acabar amb aquest contracte en no haver tingut la receptivitat desitjada per part dels consumidors de la marca.
D'acord amb 'The Wall Street Journal', 'Ivy Park' va ingressar només 40 milions de dòlars el 2022, una xifra molt llunyana al que esperava per Adidas, ja que la companyia va preveure que els guanys de l'any passat fossin d'uns 335 milions de dòlars, però a causa que "aproximadament la meitat de la mercaderia que es va produir no es va vendre", això li ha suposat grans pèrdues. A més, fonts properes a l'artista van expressar que els problemes creatius entre la intèrpret de 'Run the World' i Adidas van ser un factor determinant a l'hora de prendre la decisió de rescindir el contracte.
La línia de roba esportiva de Beyoncé X Adidas, 'Ivy Park', estava dissenyada tant per a homes com per a dones, i encara que la cantant va perdre gran part de la seva llibertat creativa durant els seus cinc anys de contracte amb Adidas, el cert és que està decidida a rellançar la marca pel seu compte per conceptualitzar-la a la seva manera i donar-li la visibilitat i la projecció necessària perquè destaqui de la resta.
Beyoncé s'uneix a Kanye West, però no és una cançó
D'aquesta manera, l'acabament del contracte de Beyoncé amb Adidas es converteix en la segona gran pèrdua de la marca l'últim any. Recordem que la marca 'Yeezy' del raper Kanye West va ser la línia més rendible d'Adidas durant 10 anys, malgrat que els seus productes solien ser del més costós de la marca en comptar amb uns preus que rondaven entre els 200 i els 400 euros. No obstant això, després de la cancel·lació del seu contracte l'octubre de 2022, els executius d'Adidas podrien enfrontar-se a centenars de milions de dòlars en pèrdues si no aconsegueixen donar sortida a l'estoc acumulat dels productes de Yeezy, la marca de Kanye West, el valor aproximat del qual és de 700 milions de dòlars.