No és cap secret que els homes, en el que a moda es refereix, han estat envoltats de prejudicis constants i un marcat estereotip de "masculinitat" que els encasellen en el que la societat pensa que és el canònicament correcte. I és per aquest motiu que avui dia diversos artistes masculins han decidit transgredir aquesta "norma" trencant amb els paradigmes de les etiquetes de gènere.
El famós cantant urbà porto-riqueny Benito Antonio Martínez Ocasio, conegut artísticament com a Bad Bunny, ha protagonitzat recentment la portada de la revista nord-americana Allure i en ella ho podem veure utilitzant maquillatge, faldilles, abillaments roses i ungles pintades.
El "conill dolent" va decidir optar per extravagants looks de diverses cases de moda, entre elles: Balenciaga, Fendi, Prada i Louis Vuitton. Deixant clar que la moda d'alta costura s'ha de sortir del "motllo" perquè pugui adaptar-se a les noves tendències.
En una de les fotografies de la revista es pot veure el cantant porto-riqueny posant amb una faldilla negra de cuir, una jaqueta llarga fins als peus i unes curioses sabates de taló amb forma de pota de boví.
El raper mai no s'ha encasellat en el típic abillament urbà que solen utilitzar els exponents del seu gènere musical. La seva manera de vestir és completament espontània.
"Quan estava començant a fer música, el meu estil es va tornar part del procés d'alliberar la meva ment i esperit. Des de jove el tinc. Només cal alliberar-lo", va assenyalar el cantant boricua als mitjans de comunicació; agregant que des de petit l'apassiona la moda femenina i una gran influència per a ell era sortir de compres amb la seva mare.
"Anar de compres amb la meva mama era una de les meves coses favorites perquè em perdia a la secció de dones mirant conjunts, colors, talls, dissenys. Després, quan era el meu torn per comprar roba, era un avorriment. Els mateixos pantalons i samarretes, pantalons i samarretes de diferents mides. Les dones ho tenen tot!", va assenyalar el jove artista de 27 anys.
L'intèrpret de "Yonaguni" s'ha convertit en un exemple per a moltes persones, ja que aconsegueix influir de manera positiva la normalització de l'ús d'accessoris o de peces que anteriorment només estaven destinades per al públic femení. Això ha provocat la sorpresa de molts dels seus companys del gènere, entre ells: Becky G, Karol G i J Balvin, que no s'esperaven que l'artista "revolucionés" el món de la moda amb el seu irreverent estil
El modista Jomari Goyso defineix la tendència d'homes que utilitzen roba femenina com a "fluïdesa de gènere", assenyalant que no està relacionat en absolut amb la sexualitat de l'individu. "La moda porta molts anys lluitant amb els estereotips marcats per dècades, en els quals l'home, per exemple, es posa pantalons i les dones es posen faldilla", va assenyalar l'expert en les seves xarxes socials.
Sota aquest escenari es pot assenyalar el vídeo musical de Jo Perreo Sola en on es pot observar Bad Bunny utilitzant un vestit de làtex vermell i uns enormes talons. Demostrant que la moda és per a tothom i es pot deslligar l'estil del gènere.