Belén Esteban és sinònim d'èxit. Fa 20 anys que la col·laboradora de 'Sálvame' està vinculada a la televisió, anotant les millors dades d'audiència, i ara, sense renunciar a aquesta, s'ha llançat amb la seva carrera empresarial. A mitjans de 2021, la de Paracuellos donava a conèixer la seva nova aventura empresarial. Es tracta de 'Los sabores de la Esteban', una empresa que produeix productes alimentaris. A l'estiu va vendre amb notable èxit, fins a esgotar existències, un gaspatxo i un salmorejo. Encara que la OCU el va valorar amb un fluix 6'3, els consumidors no van opinar el mateix, i va rebre l'aplaudiment unànime de la crítica més dura.
Després d'aquest gran èxit, com ella mateixa va avançar, va treure a la venda una col·lecció de cremes de verdures i una bossa de patates fregides. Aquestes també estan sent un èxit a Espanya i fora de les nostres fronteres. A Alemanya no paren de reposar unitats.
Encara que el sector de l'alimentació té una gran competència, Belén Esteban ha aconseguit derrotar-los tots. De fet, hi ha diverses marques, com Alvallé, que han demanat a Mediaset que la de Paracuellos no anunciï els seus productes als programes, sinó retirarien els seus anuncis, i, per tant una gran quantitat de diners.
"No és un món fàcil. Altres de famosos ho han intentat abans", apunta l'expert en distribució Javier Pérez de Leza, fundador de la consultora 'Future Retail'. "En gaspatxos competeixen contra gent com Alvalle o García Carrión, que tenen processos fabrils i una gran inversió en publicitat. És fàcil llançar un producte? Si ho fem tu i jo, ens peguem una mastegot impressionant. Encara que jo sàpiga del tema, penetrar en la distribució és molt complicat".
Belén Esteban compta amb un gran suport darrere. La col·laboradora s'ha envoltat dels millors. I és que a més de triomfar per ser Belén Esteban, també compta amb dos asos a la màniga molt potents.
"Si tu demanes que et fabriquin el teu propi producte, el proveïdor et demanarà una producció mínima. Si va Belén Esteban, el proveïdor segurament se la juga. Si funciona, bé; si no, passa a ser part del percentatge de nous productes amb què es permetin innovar cada any", diu aquest expert.
Respecte a les botigues, "tots els retailers [comerciants minoristes] guarden espai per a noves referències. Del total de productes que neixen cada any, un 20% arriben als lineals i només un 2% es queden. La resta fracassen en el camí. Ella de moment ha aconseguit entrar".
Però el punt més important són els seus socis. Belén Esteban s'ha envoltat de dues personalitats amb més de deu anys d'experiència al sector. Amb un 16% de l'empresa, Rubén Gómez és una part fonamental del projecte. Ara mateix també és soci de tots dels locals de moda de Madrid, la cocteleria Museu Chicote i el restaurant 'El mercado de la reina', ambdós a la Gran Via madrilenya. L'empresària va treballar com a gerent sènior de la tenda d'Apple l centre comercial Madrid Xanadú.
Precisament, el soci de Gómez al 'Museu Chicote', Carlos Padura, també és soci de 'Los sabores de la Esteban', aquest, en un percentatge major, 33%. Va treballar durant dotze anys com a director de compres a Pryca, l'actual Carrefour. Com podem veure l'Esteban està molt ben recolzada.