Com la majoria d'esportistes, Gemma Mengual també té negocis més enllà de les piscines. La guanyadora de dues medalles olímpiques està molt il·lusionada amb el seu nou projecte. "Tic tac, demà us explico més", va escriure dilluns a les seves xarxes socials molt il·lusionada. Aquest dimarts presenta el seu negoci basat en la venda de cànnabis per a esportistes.
Un nou negoci que sorprèn, però aquesta inversió per a ella no és nova. Als seus 45 anys té una dilatada carrera en els negocis, es nota la seva formació amb un màster en gestió empresarial. Des de fa un any dirigeix Así Está el Patio SL., una empresa dedicada al management de figures consagrades, joves promeses i esportistes retirats, com el també nedador David Meca.
A Sant Cugat, la catalana té un dels restaurants asiàtics més reeixits. Gestionat a través de la societat limitada Mengui la Mar de Sushi. Allà treballen també alguns dels seus familiars. Precisament, és en aquest exclusiu municipi barceloní on la nedadora ha volgut obrir el seu nou negoci, Cannabity Healthcare. Ja es coneix el terreny i a més ella viu allà, així que pot controlar més fàcilment els seus projectes.
És la primera vegada que una esportista espanyola s'interessa per aquest negoci
En aquest projecte Mengual no està sola, s'ha associat amb una empresa que compta amb més de quatre anys al sector. Així que sap bé el que fa. Gemma ja ha ensenyat el nou local a les seves xarxes socials. Els productes es vendran de forma física, és probable que no sigui ella qui sigui al capdavant a causa dels seus compromisos professionals i sigui un empleat qui estigui de cara al públic.
És la primera vegada que Cannabity tindrà botiga física, fins ara els seus productes només podien adquirir-se de forma online. Es descriu com una "comunitat sobre els beneficis del Cannabidiol o CBD en malalties com dolor crònic, dolor d'esquena, problemes de pell, estrès, ansietat, insomni." Venen des de bàlsams fins a olis.
El cannabidiol és una substància química que es troba en la marihuana, però no conté tetrahidrocannabinol (THC), l'ingredient psicoactiu que produeix l'efecte d'anar col·locat. Per aquesta raó, la seva venda és totalment legal. És la primera vegada que una esportista d'elit inverteix en aquest sector. Almenys a Espanya, als Estats Units és molt més típic.
Gemma Mengual és una apassionada del món empresarial. "Em va interessar saber què era això. Vaig decidir investigar-ho. Estic convençuda que suposarà un abans i un després en la meva vida. La vida ens porta a canviar de rumb, obrir la ment i reinventar-nos", va declarar la campiona olímpica en una entrevista a 'La Vanguardia' fa uns mesos.
Ara vol invertir aquests nous coneixements que ha adquirit en els seus negocis. Gemma Mengual s'implica molt en els seus negocis. Encara que no treballi al seu restaurant de sushi, és habitual veure-la al restaurant controlant un servei, parlant amb els seus empleats i passant-se per les taules per conèixer l'opinió dels comensals.