Tan sols van ser suficients unes quantes setmanes perquè Carles III tornés a enfocar-se en les seves operacions comercials habituals. I és que ha començat a fer negocis a molt poc de ser nomenat rei, un aspecte molt comentat per la premsa i en xarxes. Aparentment, el "marxandatge" del sobirà seguirà en augment i embolicarà d'alguna manera a la casa real britànica. Però això no és estrany, ja que el fill de la morta reina Isabel II té dècades tornant-se un especialista en tot el que a operacions comercials es refereix. La seva nova emprenedoria s'entreveu prometedora, t'expliquem de què es tracta.
En els últims anys, els artistes han fet servir eficaçment la seva imatge per fer arribar diferents productes al públic. Aquestes estratègies de promoció comercial van elevar substancialment el patrimoni de moltes figures que, prèviament, ja eren conegudes per ser les més ben pagades. No és gaire diferent per a Carles III, que ha portat la seva filosofia de vida a altres àmbits. Des de fa algunes dècades va començar a experimentar amb la seva pròpia marca, Highgrove, que és el nom de la seva residència oficial. Va treure al mercat productes naturals i orgànics del seu jardí, així com una ginebra especiada amb les seves plantes. I, ara que és rei, també serà conegut per tenir el seu propi perfum.
El perfum del jardí del rei Carles III
Carlos d'Anglaterra té un lloc predilecte i és Highgrove, la casa de camp que té al comtat de Gloucester. Durant quatre dècades s'ha dedicat a cuidar el seu paisatgisme i ara és un lloc molt rendible. Fa poc va sorgir la notícia que llançarà un perfum molt personal, inspirat en les seves flors. La fragància Highgrove Bouquet serà produïda per una de les perfumeries més cèlebres del Regne Unit, Penhaligon. La casa Penhaligon té un llarg historial amb la Família Reial; va ser fundada a finals de 1860 per William Henry Penhaligon. Penhaligon va ser el barber del Tribunal Real i més endavant perfumista de la reina Victòria, pel que aquesta aliança és comprensible.
"Una de les meves grans alegries és veure el plaer que el jardí pot provocar en els seus visitants i que tothom sembla trobar en ells una cosa especial", ha dit el monarca al web dels jardins. I de què fa olor aquesta mítica fragància? "Un esclat fresc i confiat de càlida energia obre el ball amb lavanda vibrant i gerani (...) El nard aporta longevitat i profunditat, una tempesta solar de rica delectança. La base relaxant i calmant és una barreja d'elegància i sofisticació de fustes de cedre i Orris", avança la pàgina oficial.
Aquest producte es figura com un d'exclusiu, amb un preu gens econòmic. Es vendrà per unes 180 lliures, al canvi serien 200 euros. Tanmateix, té un propòsit noble. El 10% de les vendes serà destinat a causes solidàries, presumptament a la fundació del fill del mort duc d'Edimburg. Una fundació que es dedica a diverses causes socials.
Els jardins d'Highgrove poden ser visitats entre abril i octubre, per la qual cosa alguns ciutadans ja es fan una idea de l'olor de la fragància de Carles III.