A poc més d'un mes d'haver ascendit al tron britànic, el rei Carles III encara no ha estat coronat, però sí s'ha planificat el seu funeral. Segons ha transcendit, ja s'han posat en marxa tots els preparatius per a les exèquies del monarca, qui actualment té 73 anys, i que han estat denominades com a 'Operació Menai Bridge'.
Aquesta ràpida planificació s'ha dut a terme a causa que cap altre monarca no havia ascendit al tron a tan avançada edat, per la qual cosa van prendre la decisió de començar amb els preparatius dels actes fúnebres de Carles III tot just un dia després de l'enterrament d'Isabel II a la Capella de Sant Jordi, al Castell de Windsor, el passat 19 de setembre. Per aquest motiu, els funcionaris del Palau de Buckingham han començat a treballar discretament en l'actualització del 'Menai Bridge', operació que va començar quan l'actual rei ostentava el títol de príncep de Gal·les.
D'acord amb els registres històrics, Carles III és l'home més longeu en assumir el rol de monarca britànic en més de 1.000 anys, per la qual cosa els preparatius per a un funeral d'Estat que compleixi amb tots els protocols reals han d'iniciar amb més pressa. Així mateix, s'ha donat a conèixer que el tinent coronel retirat, Anthony Mather, que durant els últims 10 anys va estar darrere de l'organització del funeral d'Isabel II, serà novament l'encarregat de preparar aquest operatiu, juntament amb David Hoyle, el Degà de Westminster.
Actualització del funeral d'Estat de Carles III després de les exèquies d'Isabel II
Els organitzadors del que serà el funeral d'Estat del rei Carles III van prendre com a referència alguns dels actes protocolaris que es van dur a terme en els actes fúnebres d'Isabel II, actualitzant i millorant alguns detalls. Segons ha transcendit, el ritual 'Lying-in State' o la 'Capella ardent de la reina' va ser visitada per més de 350.000 persones des de la seva arribada a la Capella fins al dia del funeral. Per a això, van provar totes les catifes col·locades a l'Abadia de Westminster en fer que un home caminés fins a 100 vegades sobre elles utilitzant botes i talons amb punta d'acer. També va il·luminar un vagó de tren amb finestres de vidre perquè els britànics poguessin veure el taüt de la reina en cas que fos traslladat pel 'Royal Train' a Londres, encara que això finalment no va succeir.
"He estat moltes vegades investigant les residències reals i les rutes per baixar el taüt per les escales. Vaig estar a punt de ser atrapat (...) La descripció del meu treball no existia", va indicar Mather, que va assenyalar que havia de visitar totes les estades de manera molt discreta, com si d'una missió secreta es tractés. A més, ha de considerar tots els escenaris possibles de mort del monarca, incloent la mort en un vaixell, en una visita a Irlanda del Nord o en una remota cabana a Norfolk. Totes aquestes hipòtesis s'estan considerant novament per a la planificació del funeral de Carles III.