L'èxit de la cuina amb estrella Michelin està en auge. Els diferents programes de televisió l'ha situat al mapa. Hem après a menjar i a cuinar. Sabem molt més de gastronomia. Però a més, ho fem divertint-nos. La televisió a Espanya compta amb diversos programes de cuina de gran èxit com 'MasterChef' en totes les seves edicions, 'Karlos Arguiñano en tu cocina' o 'Pesadilla en la cocina'. Rostres com David Muñoz, Jordi Cruz, Pepe Rodríguez, Karlos Arguiñano o Alberto Chicote són cuiners, però ara també famosos i molt estimats. Tots ells han anat un pas més enllà i han evolucionat els seus negocis, a més d'invertir en altres projectes, ja siguin relacionats o que no tinguin res a veure.
Un dels cuiners més populars d'Espanya, però que no ha fet tant soroll en televisió és José Andrés. El prestigiós xef, a més de crear riques elaboracions, s'involucra en centenars de causes solidàries. Durant la pandèmia ha cuinat per a milers de persones. Sempre al costat dels més febles. Actualment es troba a La Palma ajudant totes aquelles persones que per l'erupció del volcà s'han quedat sense casa i sense feina.
L'èxit de José Andrés més enllà del seu costat solidari
Segons La Razón, el 90% de l'activitat del cuiner és solidària, doncs el gruix de les seves empreses, majoritàriament restaurants, es troben als Estats Units, on porta establert 23 anys. Allà té una família i un imperi de 50 milions d'euros. Recentment va rebre el Premi Princesa d'Astúries de la Concòrdia pel seu últim projecte, World Central Kitchen.
A Espanya també compta amb diversos negocis. El hòlding Jose & Jon Investiments SL donat d'alta el 2014 amb domicili fiscal a la zona d'Embajadores i que ell gestiona a través de la seva societat principal amb seu fora d'Espanya, José Andrés Corporation INC, i una altra societat, Gold Iberia Internacional Agro Food SL, en la qual consta com a conseller. Estan dedicades a l'automoció i a les energies renovables.
I seguint els passos de Karlos Arguiñano, José Andrés ha creat la seva propia productora per oferir contingut gastronòmic. "Ha estat el meu somni llançar José Andrés Media durant molts anys: explicar històries sobre qui som a través del menjar que mengem. El nostre contingut gastronòmic serà tan creatiu, divertit, inspirador i autèntic com els nostres restaurants. No puc esperar per començar", ha assenyalat.
El primer projecte amb la seva productora serà una sèrie de sis capítols que s'emetrà a través del canal Discovery+.