Els fills del rei de la televisió Emilio Aragón ara s'han dedicat a les emprenedories gastronòmiques, que li han generat sucosos guanys, convertint-los en els nou-rics d'Espanya. Icíar, la primogènita, està concentrada en una fleca artesanal que ha resultat un molt bon negoci en temps de pandèmia, mentre que el fill menor, Ignacio va obrir una xurreria al cor de Madrid.
A mitjans de l'any passat, Macarena Aragón va liquidar l'empresa de moda a què estava dedicada després de presentar pèrdues per més de 16 mil euros, encara que abans de la pandèmia havia obtingut guanys superiors als 37 mil euros. Macarena va estudiar Moda a la Universitat Camilo José Cela i va fer un màster en l'Institut Marangoni de Milà, un dels més coneguts i exclusius. Fa cinc anys va crear l'empresa 'Studio Philocaly' juntament amb la seva mare Aruca Fernández-Vega Feijoó, on dissenyava accessoris de moda i calçats, però davant de les pèrdues van decidir extingir l'empresa amb la qual fins i tot va desfilar en la Setmana de la Moda de Madrid.
La germana gran Icíar Aragón ha estat dedicada als mitjans, va estudiar Publicitat i RRPP en l'ESIC Business & Màrqueting School, i va acabar la seva formació amb un màster a Fine Arts a l'Acadèmia de Cinema de Nova York. Fa anys que treballa en la seva pròpia agència de publicitat, i el 2019 també va fundar una empresa al costat de María Pombo, però va decidir anul·lar la societat perquè no tenia temps. "Entre la pandèmia i els nens i tots els treballs que tenia en aquell moment era massa, així que vaig decidir deixar-lo per ser més temps amb els nans", va dir en entrevista a 'Vanitatis'.
Ara, la filla gran d'Emilio Aragón ha canviat de ram i té un nou projecte reboster que es diu 'MadreAmiga' i està arrasant amb les vendes, al punt que a l'últim exercici va facturar més de mig milió d'euros en vendes. Els productes fets de la manera tradicional han despertat gran passió en els seus clients, que cada vegada són més, i demanen palmeres de xocolates, pans i tortells artesans, que el Dia de Reis van arrasar amb les comandes. Els dos atributs per a l'èxit de 'MadreAmiga' són, d'una banda, la forma tradicional i artesana de la preparació dels seus productes i d'altra banda el seu procés d'enviaments a tota la península.
Mentre tant, el fill menor, Ignacio Aragón o 'Nacho', com l'anomenen, va decidir també emprendre en el ram gastronòmic i va registrar Manosanta SL com a administrador únic. S'ha fet acompanyar de la seva tia Amparo i la seva núvia, Bea Gimeno, com els seus millors 'partners'. La primera atén el negoci ubicat en ple barri de Salamanca, al carrer Hermosilla; la segona porta la comunicació i la gestió de l'Instagram. El local de xurros es diu 'Manosanta', ha tingut una acollida brutal a la capital i els seus xurros s'han tornat virals a les xarxes socials.
Diuen que fill de gat caça ratolí. Emilio Aragón sempre ha sabut reinventar-se i els seus fills han fet el mateix. Malgrat els fracassos, s'han sabut aixecar per reinventar noves emprenedories que han sumat més xifres als seus comptes bancaris.