Molt s'ha parlat del pressupost de 'MasterChef', el programa més vist de TVE i que s'emet pràcticament durant tot l'any. En el seu moment es va comentar que era l'espai amb un cost més elevat de tota la cadena pública, però no és realment així, i si es compara amb altres produccions surt fins i tot barat. En un atac de transparència, RTVE fa públics tots els pressupostos. Per exemple, una temporada de 'MasterChef' anònims té un cost d'uns 5 milions d'euros per temporada, és a dir, cada lliurament té un cost de 402.000 euros aproximadament.

Segons va informar Bluper, consultant el Portal de Transparència, aquesta partida es desglossa entre el sou dels tres jutges i els 16 concursants. A més del que es destina a equip tècnic, personal artístic, així com guió, músiques i compra de drets.

Jordi Cruz MasterChef

Lògicament, el cost que més interès desperta és el sou de Jordi Cruz, Pepe Rodríguez i Samantha Vallejo-Nágera. Cobren un total de 10.000 euros per episodi cada un. És a dir que a cada capítol se'n van 30.000 euros. En total, per una temporada completa, en perceben 130.000 euros cada un, 390.000 euros en total. Només és un 7,5% del pressupost total.

'MasterChef' no és el programa més car de TVE

Hi ha una gran diferència entre el pressupost dels anònims i els famosos que van de visita a les cuines més famoses del país. Els concursants desconeguts cobren 1.200 euros per programa, quan són eliminats deixen d'ingressar aquests diners. En el cas dels VIP se'ls paga 3.000 euros per intervenció.

La major part del pressupost va dirigit a l'equip tècnic de la producció, al qual destinen 2,2 milions d'euros. Per darrere destaca el personal artístic amb 623.000 euros de pressupost, així com guió, músiques i compra de drets amb 311.000 euros.

Molt s'han criticat els diners que es gasten per a la producció de 'MasterChef'. Un programa en el que es necessiten cuiners prestigiosos, aliments, viatges i molt més, així com un impressionant equip tècnic. Tot el que no necessita un programa com 'Ens avindrem', espai cancel·lat per baixa audiència en el qual es van destinar 3,5 milions d'euros. Cada episodi hauria tingut un cost de 350.000 euros, pràcticament el mateix que MasterChef, però sol amb quatre humoristes asseguts en una taula envoltats de públic. A més, l'espai només durava hora i mitja, la meitat de la durada de 'MasterChef' que el duplica.