El 2009, una cantant escocesa va aconseguir sorprendre al món en presentar-se en el programa 'Got Talent' del Regne Unit. Malgrat les burles que va rebre en la breu entrevista prèvia que li van fer els jurats del programa, ella seguia enfocada en demostrar-li el món sencer que no s'ha de jutjar mai a un llibre per la seva portada. En entonar la primera nota de la cançó 'I Dreamed a Dream', del musical de 'Los Miserables', va aconseguir que el públic l'ovacionés dempeus pel seu talent i el temut Simon Cowell no deixés de somriure. A causa de la seva magnífica i històrica presentació, la cantant va aconseguir viralitzar-se ràpidament en una època on les xarxes socials no estaven tan desenvolupades com avui dia. Fa més de 10 anys, Susan Boyle va donar la volta al món... Però que ha passat amb ella aquests últims anys?

Susan Boyle va cantar per primera vegada davant una multitudinària audiència als 47 anys i abans de pujar a l'escenari va confessar que el somni de tota la seva vida era convertir-se en una cantant professional de talla internacional i sí que ho va aconseguir. Al cap de pocs dies de l'emissió del programa, el vídeo de la seva presentació va assolir més de 100 milions de reproduccions en YouTube. Sense lloc a dubte, Boyle estava destinada a convertir-se en tota una artista, ja que li sobrava talent i molta simpatia.

El boom de Susan Boyle va ser tan impressionant que va arribar a ser més popular que Barack Obama, president dels Estats Units en aquest llavors. Segons va publicar el diari britànic 'The Sun', la presentació de Boyle en 'Got Talent' va ser cinc vegades més popular que la investidura d'Obama el gener de 2009, ja que aquest vídeo va rebre 18,5 milions de reproduccions. D'aquesta manera, va aconseguir un pas molt important al mediàtic món a què volia pertànyer. A més, aquell mateix any, Boyle va aconseguir vendre 10 milions de còpies del seu primer àlbum. Una autèntica passada!

Tanmateix, malgrat sorprendre tots amb la seva potent veu, la cantant no va poder emportar-se el primer lloc del programa, ja que va caure davant del mag Shin Lim a la final, emportant-se la segona posició a casa. No obstant això, per a tots els televidents ella va ser la guanyadora indiscutible del show, tal com li ha succeït a diversos concursants de programes que no van guanyar el primer lloc, per exemple: David Bisbal, Aitana i Lola Índigo de 'OT' i Camilla Cabello en 'X Factor'.

Malgrat que la cantant va tenir una excel·lent receptivitat per part del públic, el cert és que un dia després de la gala final del xou va haver d'ingressar a una clínica psiquiàtrica privada anomenada 'Priory', al nord de Londres. Segons va informar 'The Sun', Boyle va començar a tenir comportaments irracionals i va ser traslladada voluntàriament a la clínica, després d'uns dies ingressada li van donar l'alta mèdica per seguir amb la producció del seu àlbum.

Al moment, ha llançat vuit discos d'estudi, l'últim d'ells el 2019. Ha venut més de 20 milions de còpies i ha estat nominada dues vegades als Grammy.