Hollywood és el lloc on els somnis es fan realitat, però també on les rivalitats i els desacords poden prendre rutes inesperades. En la dècada dels 80, Clint Eastwood, el prestigiós actor de pel·lícules icòniques com "Harry el Sucio" i "Sense Perdó", va protagonitzar un conflicte que va resultar en un sorprenent vet a un producte tan famós com la Coca-Cola en els sets de les seves pel·lícules. L'arrel d'aquest vet es remunta a un capítol curiós en la història del cinema: el procés de càsting de "Karate Kid".
En la indústria cinematogràfica res no està escrit, ja que l'èxit o el fracàs d'una pel·lícula dependran de l'argument de la història i la selecció de l'elenc. En el cas de "Karate Kid", el paper de Daniel LaRusso podria haver recaigut en rostres famosos que avui dia associem amb altres èxits. L'inoblidable Ralph Macchio finalment es va alçar amb el paper, però la destinació de la pel·lícula va poder haver estat molt diferent si Robert Downey Jr. o Charlie Sheen haurien guanyat la batalla de les audicions. Què hauria passat si Charlie Sheen, conegut pel seu paper en 'Dos homes i mig', hagués portat l'uniforme de karate del dojo Cobra Kai en lloc de l'innocent Macchio? Potser hauríem vist un LaRusso molt diferent, allunyat de la imatge del "noi italià de Jersey". Tanmateix, el que pocs saben és que un altre dels aspirants al paper principal va ser un dels fills de Clint Eastwood, Kyle Eastwood.
La prohibició que va sacsejar els sets: adeu a la Coca-Cola
L'elecció de Ralph Macchio per protagonitzar Karate Kid, segons compten, no va provar gens bé al llegendari actor i director, la qual cosa va portar a una inusual reacció per la seva part. El vet a Coca-Cola en els sets de rodatge de les seves pel·lícules va ser la revenja que Eastwood va planejar en resposta a la distribució de "Karate Kid" per part de Colúmbia Pictures, propietat de Coca-Cola en aquell moment. Encara que el seu propi film "Bronco Billy" havia presentat ampolles de Coca-Cola en una escena tot just uns anys abans, Eastwood va decidir que a partir de llavors, la beguda no tindria cabuda a les seves produccions.
Un vet que perdura en el temps
Encara que l'animadversió cap a la companyia sembla haver sorgit d'un conflicte particular, la història no ofereix una conclusió clara. Malgrat que Coca-Cola va vendre Colúmbia Pictures a Sony el 1989, i malgrat els canvis de propietat i direcció en ambdós fronts, el vet d'Eastwood al famós refresc de packaging vermell ha persistit en els seus sets de rodatge fins avui, mantenint viva la llegenda de la seva revenja contra Coca-Cola.
Mentre Clint Eastwood continua forjant el seu llegat en el cinema amb la seva pròxima pel·lícula "Juror #2", el seu fill Kyle Eastwood ha seguit una trajectòria diferent. Optant pel món de la música, Kyle ha deixat empremta com un talentós baixista de jazz i ha contribuït a la creació de captivadores bandes sonores en pel·lícules com "Cartes des d'Iwo Jima", "Gran Torino" i "Invictus". Encara que el seu intent d'ingressar la indústria actoral no va fructificar en "Karate Kid", va tenir algunes participacions en pel·lícules dirigides pels seus pares, com 'Els ponts de Madison' i 'J.Edgar.