Els empresaris de gran èxit porten darrere centenars d'històries de com es van anar apropant als seus objectius. Jeff Bezos està inclòs en aquest grup. De fet, ha complert cada una de les metes que es va plantejar una vegada i tot és a causa de les lliçons que va aprendre. És un dels homes més rics del món i la seva trajectòria es presenta impressionant, plena de detalls que pocs saben. Així doncs, era desconegut per a la majoria que va començar a treballar en McDonald's. Vols saber què tant li va ensenyar la cadena de menjar ràpid?

Possiblement, la combinació de Jeff Bezos i McDonald's no et sembli gaire lògica al principi. Per això entrarem en context abans de començar a relatar l'increïble fet. La trajectòria empresarial de l'ex CEO d'Amazon està coronada per una placa d'"Home fet a si mateix". No es tracta d'un hereu d'una gran fortuna, encara que tampoc va tenir una vida diferent a la de qualsevol adolescent d'Alburquerque als anys 70. És fill d'una mare que el va tenir sent summament jove a Nou Mèxic el 1964, no va conèixer el seu pare i el seu cognom la hi deu al seu padrastre.

Als 16 anys d'edat, la seva família es va mudar a Florida i va haver de treballar per pagar els seus estudis a la Miami Palmetto Senior High School. El seu primer contacte amb les empreses i el seu món va ser amb l'hamburgueseria.

Jeff Bezos, Efe

El que va aprendre Jeff Bezos en McDonald's

Bezos no va tenir cap tasca de gestió quan va estar contractat en McDonald's. En realitat, es va desentrampar als fogons i va conrear principis de logística, satisfacció al client i diversos fonaments empresarials. Va ser a la cuina on va deixar lliure la seva curiositat pels negocis, el sistema de treball el va captivar. Ja que, per preparar el menú, els empleats eren ensinistrats amb alarmes per saber els temps de preparació. Aquestes rutines, lluny de ser considerades com una molèstia, les va prendre com a factors necessaris per forjar disciplina i ordre.

"El més difícil era mantenir el ritme al pas correcte quan hi havia pressa", va assenyalar en una entrevista Fast Company. Un altre dels aspectes que el van impressionar va ser l'atenció al client. Es va adonar que en aquestes operacions a gran escala la necessitat més important estava enfocada en el client. Ser caixer proporcionava tota l'experiència de tractar amb diferents persones. Malgrat que no es va espavilar en aquesta àrea, va observar com era bregar amb ells. "Necessites saber quins són les seves peticions, assistir-los de ser necessari i saber disculpar-se si alguna cosa va malament," va apuntar a la revista Wired.

Així mateix, es va adonar que també repercuteix en el negoci l'actitud dels treballadors. No només es tracta de tenir en compte els clients, igualment cal mantenir un bon ambient laboral. Si els empleats aconsegueixen recolzar-se entre ells, se'ls fa confiança i se senten a gust, sens dubte faran bé les seves tasques.

Jeff Bezos va fundar l'empresa de comerç electrònic més gran del planeta. El més sorprenent és que, fins ara, no ha oblidat que una responsabilitat com la que va tenir en McDonald's pot ser de gran profit per als futurs emprenedors.