MasterChef, el programa culinari de televisió més popular, torna a la pantalla de La 1 amb una onzena edició que promet ser molt emocionant. Amb l'estrena programada per al proper 27 de març, la principal novetat d'aquesta temporada és que s'emetrà en dues nits consecutives, els dilluns i dimarts, per fer front a la insistent demanda dels espectadors que reclamaven programes més curts.

Aquest nou format d'emissió és una solució que ha estat acordada per la productora Shine i TVE, amb l'objectiu de satisfer els seguidors del programa, que sempre han estat fidels a la seva franja horària. A més, la cadena pública ha contractat 25 programes de MasterChef per 8.671.839 euros, una quantitat superior a altres edicions. En la temporada 10 es van pagar 5.686.000 euros per 13 lliuraments. Queda clar que el caixet dels xefs que formen el jurat i el del programa ha augmentat. És cert que són més programes, però seran més curts.

Pepe Rodríguez, Samantha Vallejo-Nágera i Jordi Cruz / MasterChef

Més lliuraments, però més car

L'èxit del programa no només es deu a la seva originalitat i qualitat, sinó també a la presència de xefs reconeguts que han guanyat renom a través de la seva participació en el programa. Jordi Cruz, Samantha Vallejo-Nágera i Pepe Rodríguez, els jutges que componen el jurat, s'han convertit en veritables estrelles de televisió i han contribuït a l'augment del caixet de MasterChef.

Segons els informes, la presència dels jutges ha estat un factor determinant en l'augment del cost de producció del programa. S'espera que l'onzena edició de MasterChef sigui un èxit rotund, especialment després que TVE hagi tingut un mal començament d'any amb diversos fracassos en la seva programació.

La nova edició de MasterChef espera recuperar les audiències de TVE

En aquest sentit, val la pena parlar d'audiències com la de 'Cover Night, que no arribava al 7% quan competia amb 'Supervivientes' i va baixar al 6,5% quan s'emetia dissabte. Un altre dels productes en el punt de mira és 'La Caza. Guadiana', que es va quedar en un 6,2% en l'estrena. Tampoc no li han anat bé les coses a 'Brigada Tech', presentat per Luján Argüelles, que no va superar el 2,8% amb 372.000 espectadors.

Amb tot, l'audiència de TVE es queda en una mitjana del 8,7% al març, repetint els pobres números de febrer. Una cosa que esperen començar a recuperar amb l'emissió de la nova temporada de MasterChef Celebrity. El talent xou culinari es converteix en la gran aposta de La 1 per a la nit dels dilluns i dimarts, competint contra la sèrie turca 'Hermanos' d'Antena 3 i els realities de Telecinco. Atès l'historial d'audiència de MasterChef, és probable que la nova edició sigui un èxit i un gran impuls per a La 1.