TVE ja ha posat data d'estrena al seu programa de més èxit després del declivi d'audiències aquests últims mesos. El 2022 no podia començar pitjor per a la cadena pública. Quan pensàvem que no podia tocar sostre, o millor l'esmentat terra, ens equivocàvem. El mes de març passat en va anotar un altre de mínim històric amb un trist 8,5% de quota de pantalla, gairebé apropant-se a la dada de La Sexta. A La 1 no li funciona cap programa ni sèrie, totes per sota de la ja trista mitjana de la cadena.
Per aquesta raó, TVE torna a apostar una temporada més per 'MasterChef', encara que en aquesta ocasió se la juga per poder esborrar l'ombra que ha deixat el suïcidi de Verónica Forqué, un fet inaudit. La cadena pública ha posat tota la carn a la graella amb aquesta temporada d'anònims tan especial. El format va començar el 2013 de forma discreta i acabant temporada com l'autèntica revelació. Durant aquests gairebé deu anys no ha tingut rival, encara que en les últimes edicions ha demostrat un important descens quant a audiències. És per això que TVE ha preparat una edició especial, potent i nostàlgica.
Ja tenim data d'ESTRENA! No et perdis la nova temporada de #MasterChef aquest DILLUNS, 18 d'abril, a les 22.10H en @La1_tve. Serà inoblidable! https://t.co/NMNmwFFgCJ#MasterChef10 #television #cocina pic.twitter.com/hsCDwfpb2k
— MasterChef (@MasterChef_es) April 11, 2022
La prova de foc de 'MasterChef'
TVE i Shine Iberia aprofitaran aquesta desena edició per recuperar els espectadors perduts al llarg de tots aquests anys. A diferència d'altres edicions, 'MasterChef' coincidirà durant dues setmanes amb un altre programa de la mateixa productora, 'Mestres de la costura'. Després de les males dades d'audiència, la cadena pública no pot esperar més, 'MasterChef' és la seva única salvació.
El grup de comunicació ja ha posat la data d'estrena d'aquesta nova temporada, serà dilluns vinent 18 d'abril a les 22.10 hores. S'avança l'estrena, com en les últimes edicions, però no es retalla la seva durada, una de les peticions dels espectadors. El format està dissenyat per durar unes dues hores i mitja. És l'única manera de poder aconseguir un bon share, el més important per a la cadena.
Jordi Cruz, Samantha i Pepe Rodríguez tenen un gran repte per davant. 'MasterChef' no pot anotar males audiències, sinó podria desaparèixer per sempre. A Shine Iberia li ha costat molt que s'aprovi la setena edició del format de famosos, i no per les audiències, sinó pel tràgic succés. La que sembla que no renovarà serà la versió de nens, després de situar-se en l'unidígit.
El jurat tindrà més temps de dedicar-se als seus restaurants amb un enregistrament menys a l'estiu. Però tampoc no els beneficia perquè gràcies al programa s'embutxaquen una gran suma de diners i fan publicitat als seus negocis. De fet, gràcies als seus treballs en MasterChef van poder mantenir els seus restaurants a la superfície.