Si recentment has entrat Instagram i notat que en el feed hi ha més "Reels", i que les publicacions són apreciades cada vegada menys, no estàs sol. Una de les persones més seguides ha decidit mostrar el seu descontentament amb les modificacions. I és que Kim Kardashian està molt segura de quins són els aspectes a favor i en contra d'aquesta xarxa social. Per això va començar una guerra contra Instagram (i li van respondre). Aparentment, els executius estan fent tot el possible per aplicar les mateixes estratègies que TikTok, la competència. Vols saber què va passar? Què va respondre IG a les protestes?
Instagram va néixer el 2010 de la mà de Kevin Systrom, company d'universitat de Mark Zuckerberg. En essència, era una eina per registrar on es trobava l'usuari amb el valor agregat de compartir fotografies. El 2022, l'aplicació va començar a transformar-se per donar més importància als vídeos curts i al contingut que realitzen els influencers. Aquests canvis, que no han estat pocs de ni modestos, segueixen la mateixa línia creativa que ha expressat TikTok des del principi. Malgrat que els vídeo-selfies són el reclam més gran al món virtual, usuaris com Kim Kardashian han sol·licitat que torni a ser com abans.
"Fes que Instagram torni a ser Instagram (deixa d'intentar ser TikTok, només vull veure fotos maques dels meus amics)", deia en les seves històries la socialité. Aquesta publicació, que també l'ha compartit Kylie Jenner, no és iniciativa pròpia de les Kardashians. En realitat, prové d'una petició de Change.org que recull més de 130 000 firmes. Però el suport de Kim, que no només té més de 326 milions de seguidors, sinó que també és la màxima celebritat del planeta, resulta molt rellevant. Tenint en compte això, el director d'Instagram va intervenir.
La resposta d'Instagram a Kim Kardashian que pot decebre molts
El suport de l'empresària cap a la campanya de Change.org que exigeix l'autenticitat de la plataforma ha calat molt profund. A poques hores de succeir això, Adam Mosseri, el director d'Instagram, es va deixar veure en un vídeo on reacciona a aquest operatiu. "Vull ser clar, continuem treballant amb fotografies, és part de la nostra herència, a mi m'agraden i sé que a molts de vosaltres també, però cada vegada més Instagram serà vídeo", va comentar. Aquest testimoni de primera mà va deixar clar que les fotografies no se n'aniran, tan sols que l'enfocament actual són els vídeos.
El director confessa que aquesta decisió està impulsada pels usuaris, que són els que han manifestat més simpatia cap als curtmetratges. Quant a les recomanacions, que no és propi de l'app, va assegurar que és un recurs per afavorir el treball dels creadors. A més que el públic veu el contingut del seu interès. En aquest sentit, insta a interactuar i avisar quan un contingut no interessa. Igualment, va explicar que s'està valorant reorganitzar la presentació i fer que la versió mòbil sigui de pantalla completa.
Que Kim Kardashian no aprovi les noves tendències d'Instagram podria jugar en contra de Meta. Només cal recordar que una de les seves germanes va deixar d'utilitzar una aplicació antiga i les seves accions van caure estrepitosament.