Una polèmica i molt criticada campanya publicitària podria causar que la firma Balenciaga perdi la seva màxima exponent: Kim Kardashian. A tan sols unes setmanes d'haver acabat la seva relació laboral amb Kanye West, ara és la seva exdona, Kim Kardashian, que està considerant deixar de col·laborar amb Balenciaga després d'haver sortit a la llum les fotografies de l'última campanya de la firma en la qual apareixen nens posant amb ossos de peluix, mentre utilitzaven un look que feia promoció al bondage, pel que van ser acusats de "sexualitzar" als menors d'edat que van participar en aquesta sessió de fotos.
De fet, la sessió per si mateix no va ser el que més va causar commoció a les xarxes socials, sinó el missatge implícit dins d'una de les fotos en les quals es mostra un document legal sota d'una bossa de la col·lecció. En aquest cas, el que es mostra en una decisió judicial del cas Ashcroft vs. Free Speech Coalition, en el qual es va aconseguir anul·lar alguns fragments de la Llei Federal de Prevenció de la Pornografia Infantil, per la qual cosa es va poder deduir que aquesta campanya tenia tota la intenció de validar el concepte a través d'aquesta decisió judicial.
Davant d'aquesta polèmica, Kim Kardashian va emetre un comunicat en el qual indicava que estava reavaluant es relació comercial amb Balenciaga. "Com a mare de quatre fills, m'han sacsejat les imatges pertorbadores. La seguretat dels nens ha de tenir-se en la més alta consideració i qualsevol intent de normalitzar l'abús infantil de qualsevol tipus no hauria de tenir lloc en la nostra societat, i punt", va publicar en el seu compte de Twitter.
Després d'haver avaluat i analitzat aquesta sèrie d'imatges, la socialité va indicar els seus motius per no haver-se pronunciat de manera immediata, afirmant que s'havia esperat per donar les seves impressions "no perquè no m'hagin disgustat i indignat les recents campanyes de Balenciaga, sinó perquè volia tenir l'oportunitat de parlar amb el seu equip per entendre per mi mateixa com ha pogut passar això". Malgrat que encara no està segura si continuarà sent imatge oficial de la firma, l'empresària va agrair que les imatges hagin estat eliminades. "Agraeixo que Balenciaga hagi retirat les campanyes i s'hagi disculpat. En parlar amb ells, crec que entenen la gravetat de l'assumpte i prendran les mesures necessàries perquè això no torni a succeir", va dir, mentre afirmava que en aquests moments està "reavaluant actualment la meva relació amb la marca, basant-se en la seva voluntat d'acceptar la responsabilitat d'una cosa que mai no hauria d'haver succeït, per començar, i a les accions que espero que prenguin per protegir els nens".
Balenciaga demana disculpes públicament per la seva erràtica campanya
Al mig de totes les crítiques i la viralizació a les xarxes socials, la firma liderada per Demna Gvasalia va demanar disculpes a través d'un post en les seves històries d'Instagram: "Ens disculpem sincerament per qualsevol ofensa que hagi pogut causar la nostra campanya nadalenca. Les nostres bosses amb ossos de peluix no haurien d'haver aparegut amb nens en aquesta campanya", van explicar.