La reconeguda model i empresària Kylie Jenner, que va saltar a la fama amb el reeixit reality show "Keeping Up with the Kardashians", està a punt per recuperar el control del seu imperi de bellesa. Segons fonts confiables, la jove estrella està explorant la possibilitat de recomprar una participació significativa en Kylie Cosmetics, l'empresa que va fundar el 2015 amb el llançament dels populars Kylie Lip, i que va vendre a la multinacional de bellesa Coty en un acord de centenars de milions de dòlars el 2020.

Encara que la venda de Kylie Cosmetics a Coty el 2020 semblava una jugada audaç en aquell moment, sembla que Jenner està reconsiderant la seva decisió. La model ha mantingut converses informals en els últims mesos per adquirir novament el 51% de l'empresa que una vegada va ser seva en la seva totalitat. Aquesta notícia va ser reportada per 'Bloomberg News', la qual cosa ha generat un gran enrenou en la indústria de la bellesa i l'entreteniment.

Kylie Cosmetics

Kim Kardashian s'afegeix a la iniciativa de Kylie Jenner

Però Kylie Jenner no és l'única en la família que busca recuperar el control dels seus actius. La seva mitja agermana, Kim Kardashian, també està considerant la possibilitat de recomprar una part de la seva línia de cura de la pell d'alta gamma, SKKN by Kim. El 2020, Coty va adquirir el 20% d'aquesta marca per la sorprenent xifra de 200 milions de dòlars. Ara, Kim Kardashian busca reafirmar el seu domini sobre el seu imperi de bellesa, que es va valorar en mil milions de dòlars en el moment de la venda.

L'interès d'ambdues germanes a recomprar les seves respectives marques podria estar relacionat amb les seves suposades frustracions amb la forma en què Coty ha gestionat els seus negocis després de la venda. Fonts anònimes citades pel 'Wall Street Journal' han esmentat desacords sobre el preu, la valoració i la gestió de les marques com factors que podrien portar a una possible divisió entre Coty i les respectives marques de les germanes Kardashian-Jenner. Com era d'esperar-se, aquestes notícies han causat un impacte al mercat de bellesa i a les accions de Coty. L'empresa, que cotitza a la borsa, va experimentar una lleu caiguda en el seu preu de les accions després de conèixer-se la intenció de Jenner i Kardashian de recomprar les seves marques.

Kylie Cosmetics

El controvertit acord de 2020

Recordem que Kylie Jenner va vendre el 51% de Kylie Cosmetics a Coty el 2020 per 600 milions de dòlars. En aquell moment, l'acord va ser considerat una fita per a la família Kardashian-Jenner i va augmentar la percepció que Kylie era una multimilionària feta a si mateixa, ja que l'acord amb Coty va valorar l'empresa en 1.200 milions de dòlars. Tanmateix, una investigació posterior va revelar que el negoci de Kylie Cosmetics era més petit i menys rendible del que s'havia informat inicialment. Les finances revelades per Coty van mostrar que la marca va generar 125 milions de dòlars el 2018, una xifra significativament menor que els 360 milions de dòlars que s'havien afirmat prèviament. A més, es va descobrir que la família havia manipulat les xifres i fins i tot havia presentat declaracions d'impostos falses.