Durant els últims anys, Lady Gaga ha protagonitzat una de les evolucions d'estil més sorprenents en la indústria de l'espectacle. En l'inici de la seva carrera, la intèrpret de "Bad Romance" impactava els seus fans amb els seus looks extravagants, els seus pentinats elaborats i el seu maquillatge cridaner. Ara, després de diversos anys liderant la indústria de la música, la cantant ha optat per abillaments elegants, glamourosos i atemporals per a les red carpets, deixant els looks irreverents per a l'escenari.

Després de diversos anys suportant les crítiques amb relació a la seva aparença i el seu sentit de la moda, la cantant ha aconseguit crear una imatge de si mateixa molt més propera, allunyada del concepte de perfecció i els estereotips de bellesa que se sol esperar d'una celebritat. Per aquesta raó, ha decidit utilitzar la seva influència en les xarxes socials per mostrar-se al natural davant els seus fans, demostrant que igual com la resta dels mortals també té imperfeccions i això no és motiu de vergonya.

Lady Gaga/ Instagram

Fent una clara aposta per la bellesa natural, l'actriu de "La Casa Gucci" ha publicat un vídeo a la secció de stories del seu compte d'Instagram sense una gota de maquillatge, mostrant les seves evidents ulleres, la seva cara totalment rentada i les arrels fosques del seu cabell que contrastava amb la resta de la seva cabellera rossa platinada. Utilitzant un filtre de petites brillantors flotants, la cantant es va prendre uns minuts per gravar-se amb el seu look de ser per casa, lluint un top de tirants blancs i un short de xandall del mateix color. Encara que l'artista és la CEO d'Haus Labs, una empresa de maquillatge 100 % vegà i cruelty -free, el cert és que ha volgut donar un poderós missatge en mostrar la seva bellesa natural en un entorn on la superficialitat és a l'ordre del dia. Amb aquesta foto, la cantant demostra que no és necessari ocultar la realitat a través de l'ús excessiu de filtres digitals, una eina tecnològica que ha causat que moltes persones joves sentin la necessitat de complir una expectativa falsa de bellesa, causant-los ansietat i pèrdua de l'autoestima a causa de la qual cosa es ven a les xarxes socials com a "perfecció" i "bellesa".

Aquest impacte de la bellesa fictícia ha generat un alt nivell d'inseguretat en la població més vulnerable entre els usuaris de les xarxes socials: els joves. La pressió per la concepció de bellesa ha estat tan significativa que s'ha generat un trastorn relacionat amb l'apreciació personal i l'ús de filtres d'internet anomenada "dismòrfia de Snapchat", un terme creat pel Dr. Tijion Esho, especialista en medicina estètica. Tot i que encara no es considera una malaltia, aquesta conducta erràtica està preocupant els experts en salut mental i els cirurgians estètics, ja que l'últim any ha augmentat en un 24 % el nombre de pacients menors de 25 anys que se sotmeten a una cirurgia plàstica per provar de recrear la seva cara en utilitzar alguns filtres de les xarxes socials.