Leonardo Di Caprio ha donat de què parlar per les seves núvies més joves que ell, però també per les seves inversions i empreses. La nova aventura empresarial de l'actor de 47 anys apunta al sud, específicament a l'Argentina, on es va unir a la llegenda de l'NBA, Manu Ginóbili, per invertir una bona suma de diners en l'empresa emergent Waterplan, que utilitza intel·ligència artificial per a treure el màxim profit a l'ús de l'aigua.
El protagonista de 'Titanic' va invertir en l'empresa que analitza models de dades climàtiques sobre l'aigua, per millorar la seguretat hídrica de les organitzacions. L'empresa va ser creada el 2020 pels argentins Matías Comercio, Nicolás Wertheimer, José Ignacio Galindo i Olivia Cesio, i l'any passat, va participar del reconegut programa d'assessorament 'YCombinator'. Des d'aleshores, ha ajudat en mesurar, mitigar i adaptar-se al risc de l'aigua a empreses multinacionals com Coca-Cola, Colgate i McCain Foods.
"Les catàstrofes relacionades amb l'aigua continuen sent una de les principals conseqüències de l'actual crisi climàtica. Disposar d'una plataforma que ajudi a predir i prendre mesures per prevenir aquests esdeveniments pot ser una eina inestimable en la lluita. Estic encantat de donar suport al treball innovador que s'està realitzant a Waterplan", va assenyalar el protagonista de 'No mires arriba'.
A més de Leonardo DiCaprio i Manu Ginóbili, l'empresa va rebre finançament dels fons Transition Global i Giant Ventures, de la família Branson. Prèviament altres inversors acompanyen l'empresa emergent des dels seus inicis entre els quals es destaquen: YCombinator, el YC partner Tom Blomfield, la llegenda de la NFL Joe Montana, el fundador de Mixpanel Tim Treffen, Newtopia VC, L2 Ventures i els fons centrats en l'ecologia Climate Capital, Jetstream i MCJ Collective. "La nostra plataforma SaaS permet a les empreses supervisar contínuament els riscos relacionats amb l'aigua, anticipar-se i prevenir les interrupcions, complint alhora els objectius ESG i fent el millor per al medi ambient. Cridem a aquest enfocament Planificació de la Resiliència de l'Aigua, una categoria en la qual Waterplan està encantada de continuar avançant, potenciada pels recursos i el suport que el nostre compromès grup d'inversors ha proporcionat", va dir José Ignacio Galindo, CEO de l'empresa.
Leonardo DiCaprio sempre s'ha mostrat preocupat pels recursos naturals i el medi ambient. Ha treballat amb els ecologistes de Global Green i ha participat en campanyes a favor de la Cim de la Terra. Sempre s'ha pronunciat preocupat per la crisi mundial de l'aigua, advoca per la conservació de les reserves d'aigua, així com per facilitar el seu accés a més de 1.200 milions de persones al món.
L'actor té una fortuna que supera els 200 milions de dòlars, amb la qual cosa es dona els seus capricis, però també contribueix a causes nobles. Leonardo DiCaprio no només inverteix en una empresa emergent amb una llegenda de l'NBA, sinó que porta anys accionant a favor del medi ambient. Per exemple, el 2019 va dir que Earth Alliance, una iniciativa mediambiental que ell recolza, dedicaria cinc milions de dòlars, a través del fons Amazon Forest Fund, a combatre els focs del boscatge amazònic, entre altres iniciatives que el mantenen a prop de la cura al planeta.