Ser influencer s'ha convertit en tota una professió, i una de les més demandades. Cada vegada són més joves els que s'atreveixen amb les xarxes socials. Tanmateix, no tots aconsegueixen arribar a la fama. Uns dels rostres més mítics i que han aconseguit llaurar-se un futur en elles són Dulceida i María Pombo. Avui precisament volem parlar-vos d'aquesta última. Pombo atresora 2,2 milions de seguidors a Instagram i ja té 3 empreses als seus 27 anys. És tot un referent per a milions d'adolescents.

María Pombo ha aconseguit aquest èxit gràcies a la seva proximitat amb els seus seguidors. Així ho explica Arantxa Pérez, directora de l'agència Influgency al mitjà 'El Español'. "Vende naturalitat. Ha crescut a les xarxes, ha passat l'adolescència, la joventut, s'ha enamorat, s'ha casat, ha tingut un fill, s'ha mudat...". Som part de la seva vida, en certa manera. "Pot ser que la seva vida sembli un reality però encara que ho comparteixi tot, és tan normal que és el que enganxa", sentència.

María Pombo/ Europa Press

L'últim any, encara que porta vinculada a les xarxes socials des de 2012, María Pombo ha aconseguit alçar-se amb més de mig milió de nous seguidors. Això es deu en part als últims esdeveniments que ha viscut, com per exemple l'arribada del seu fill. "Perfils com María creixen quan hi ha alguna cosa en la seva vida que és notori, com el naixement del seu fill, les obres de la seva casa nova, el seu casament, el moment que fa pública la seva malaltia... Són moments en què té un gran pic d'augment de seguidors".

Les marques aposten per ella per aquesta proximitat i projectes de futur carregats d'optimisme. "Que tingui un pla B de vida més enllà d'Instagram és una cosa que els seguidors i les marques perceben com a positiu", revela Arantxa, referint-se a les firmes de moda 'Name The Brand' i 'Tipi Tent i al festival 'Suavefest'.

María Pombo és l'influencera que té el caixet més elevat de tots les influenceres del nostre país. "Pot cobrar des de 4.500 a 6.500 euros per post, en aquesta franja", afirma. El seu secret és projectar qualitat, "les seves fotografies no tenen trampa ni cartró, les fa ella amb el seu mòbil, dona un perfil natural i proper. María es posa un jersei i l'esgota per això, perquè la gent no percep que sigui publicitat, és molt subtil". Com es pot observar amb només una fotografia o un vídeo a les seves xarxes socials anunciant un producte, María Pombo s'ingressa només un dia més del que cobra un metge en un mes o qualsevol altre professional. La mitjana en nois i noies de la seva edat és entre els 1.500 euros i 2.000 euros.