MasterChef tornarà a la petita pantalla el proper mes d'abril amb la seva desena edició d'anònims que ja ha iniciat els seus enregistraments. Malgrat les últimes polèmiques i les males dades de l'edició Júnior i Abuelos, RTVE aposta una vegada més pel seu programa líder. Com ja ha informat Bluper, aquesta temporada portarà moltes sorpreses i farà un recorregut per totes la història del format com a homenatge.
Tal com ha pogut saber l'esmentat portal, 'MasterChef' donarà inici a la seva desena temporada amb una presentació "en gran". Reunirà aspirants de totes les edicions. L'assoliment del talent xou culinari és admirable. Cap programa no ha aconseguit arribar a la dècada d'emissions de forma ininterrompuda, i menys en l'actualitat on el consum televisiu és menor.
La mirada al passat serà present en els tretze programes d'aquesta nova edició. No només amb alguns mítics aspirants del concurs, sinó també per algunes de les proves més mítiques. L'autèntic fan de 'MasterChef' gaudirà amb aquesta desena d'edició d'anònims. Serà una temporada "especialment rodona i diferent". Les picades d'ullet al passat seran constants. Cal recordar que actualment 'MasterChef' porta emeses a Espanya en 9 anys un total de 25 edicions.
'MasterChef' gairebé és cancel·lat després de la seva polèmica edició Celebrity i les baixes audiències de la Júnior
És cert que en tots aquests anys, encara que 'MasterChef' segueix sent un programa líder, ha perdut audiència i tant Shine Iberia com RTVE posaran tota la carn a la graella per recuperar-la. La novena edició, emesa l'any passat, va ser la menys vista de la història amb un 15,2% de quota de pantalla i 1,6 milions d'espectadors. Tanmateix, la vuitena edició, que va coincidir amb el confinament, va ser la més vista.
Després de les polèmiques, aquest any a 'MasterChef' li ha costat obtenir la renovació. Va perillar aquesta desena edició. Amb l'última dels Celebrity el format s'anava a acomiadar per sempre.
La nova cúpula de la Corporació, amb José Manuel Pérez Tornero al capdavant, va voler revisar les condicions del contracte, fingint amb deixar marxar el format si no es produïa aquesta revisió. Tornero volia conèixer com s'estaven guanyant els 21,2 milions d'euros que Shine Iberia va facturar a la Corporació el 2020. Es va demanar una auditoria per controlar les despeses. D'aquesta forma treure un partit més important a la inversió anual.