Meghan Markle i el príncep Harry pel que sembla han triomfat en el seu matrimoni, però han fracassat completament amb la seva fundació Archewell, creada el 2020 després que ambdós van renunciar a les seves obligacions amb la família reial britànica. La fundació es va crear amb la finalitat de contribuir econòmicament a diverses causes socials, tanmateix, no els ha resultat com havien esperat, ja que els seus ingressos han estat molt menors als que havien contemplat inicialment.

La parella en el programa d'Oprah

Segons les dades de l'Autoritat Fiscal Federal dels Estats Units, la fundació Archewell només va aconseguir recaptar 50.000 dòlars en el transcurs d'un any. Aquesta situació va empitjorar amb el fet que tan sols en tràmits legals i administratius la fundació ha gastat 55.600 dòlars per cobrir la dissolució de la seva primera fundació anomenada Sussex Royal, fundada el 2019, després que la família reial els hagi sol·licitat que renunciessin a la marca, confirmant que han perdut més de 5.000 dòlars amb la seva nova fundació.

El portal Daily Mail indica que "les presentacions de la Cambra d'Empreses del Regne Unit mostren que l'extinta organització benèfica britànica tenia més de 380.000 dòlars en els seus comptes el 2020 i en va gastar almenys 55.600 en advocats, inclosos al voltant de 35.000 a Harbottle & Lewis i 20.600 en un bufet d'advocats no identificat", recalcant la pèrdua de diners dels ducs amb les seves organitzacions amb finalitats benèfiques.

Malgrat que la situació no és gens favorable per a la fundació, fonts properes a Meghan Markle i al príncep Harry han indicat que ells no estan preocupats perquè la seva organització benèfica triomfi ràpidament, ja que el seu veritable enfocament està a "fer les coses bé" i "marcar la diferència" ajudant les persones que realment ho necessiten. A més, ells tenen en compte que aquesta nova fundació es va crear quan estaven començant i adaptant-se a una nova vida a Los Angeles, Califòrnia.

Així mateix, també s'ha confirmat que la popularitat dels ducs de Sussex s'ha reduït als seus nivells més baixos, ja que van passar de ser una de les parelles més importants i influents dels últims anys per convertir-se en una família que només fa parlar pels seus recents escàndols en els programes de TV on han estat convidats. Des de l'any 2019, la revista Time va deixar d'incloure'ls al seu llistat de les 25 persones més influents.

No passen pel seu millor moment de popularitat

S'ha especulat que un dels motius pels quals la parella ha perdut popularitat i credibilitat és a causa que no han complert alguns dels seus compromisos, ja que al mes de desembre de 2020 els ducs van indicar que llançarien una col·laboració amb la plataforma Spotify per tenir un contacte més proper amb els seus seguidors. Tanmateix, després d'un any tan sols han publicat un capítol de benvinguda i no han fet cap actualització sobre aquest projecte, confirmant que la parella sol comprometre's amb diversos projectes que al final no aconsegueixen culminar, deixant-los a la deriva per complet.