Canva s'ha convertit en una eina essencial per al treball en disseny, perquè facilita i estalvia temps al moment de crear peces gràfiques. Ningú no es podria imaginar que el projecte de l'aplicació va ser rebutjat més de 80 vegades per al seu finançament, però gaire menys ningú no imagina que la CEO, Melanie Perkins, donarà tota la seva fortuna als més pobres de l'Àfrica.

Els australians Melanie Perkins i la seva parella Cliff Obrecht van ser rebutjats diverses vegades per ser finançats en el seu projecte, que proposava el desenvolupament d'una aplicació de disseny gràfic, senzilla i amigable. Els joves dissenyadors van anar a Silicon Valley per llançar el seu projecte, i més d'un centenar d'inversors van rebutjar la seva proposta. "Per crear Canva es necessitava inversió... I nosaltres topem amb molta gent que ens va rebutjar. Però això no ens desanimava... El normal, després de ser rebutjats 10, 80 o 20 vegades és rendir-se, però nosaltres perseverem i ho aconseguim", va narrar Perkins.

Melanie Perkins i Cliff Obrecht/ Facebook

Melanie Perkins i Cliff Obrecht/ Facebook

L'èxit de Canva no va tardar a arribar, i s'ha convertit en l'eina estrella per al disseny gràfic dels no experts en disseny, actualment utilitzada per més de 60 milions d'usuaris mensuals. Canva ha evolucionat i ofereix més vídeos i presentacions. Pròximament, avançarà cap a la creació de llocs web amb dominis personalitzats. La biblioteca de l'aplicació ara inclou més de 800.000 plantilles i 100 milions de fotos, il·lustracions i fonts. Fins ara, s'han creat més de 7 mil milions de dissenys amb l'eina de Perkins, sumant 120 dissenys nous per segon.

Canva és ara una de les empreses emergents més valorades del món, després de recaptar $200 milions en nous fons, per a una valoració de $40 mil milions. L'empresa continua duplicant les seves vendes amb escreix, rumb a assolir ingressos anualitzats de mil milions de dòlars per al tancament d'aquest any. "La gran majoria d'aquests ingressos de subscripció recurrents. Anem en la direcció correcta", assenyala Perkins.

Canva

Canva

Però els fundadors de l'empresa emergent de disseny no pretenen acumular riquesa. Per això, Melanie Perkins i Cliff Obrecht cediran 30% de la seva fortuna a la Fundació Canva, a fi de donar 10 milions de dòlars a l'organització sense finalitats de lucre 'GiveDirectly', per distribuir-la a famílies vulnerables al sud de l'Àfrica, i després continuaran amb el seu pla de donacions per als més vulnerables del món. "Era estrany quan la gent ens cridava 'multimilionaris' perquè mai no semblava ser els nostres diners, sempre pensem que érem purament els seus administradors (...) Si tot això es tractés de generar riquesa, seria el menys inspirador que pogués imaginar", va dir la jove empresària.

Des de la seva seu a Sydney, Canva ha experimentat un fort creixement en els últims anys. El desenvolupament del treball remot enmig de la pandèmia del coronavirus, ha enfortit l'ús d'eines online de disseny en més del 50%. És a dir, que la plataforma de disseny creada per Melanie Perkins promet mantenir un creixement en els propers anys, el que es tradueix en més guanys econòmics i per tant, en més donacions als pobres.