Paolo Vasile, capo màxim de Telecinco, és un home que viu el present, però que no perd de vista el futur ni per un instant. El model de Mediaset viu una crisi de certa profunditat que assenyala amb el dit formats com Sálvame i els seus derivats en mans de presentadors estrella com Jorge Javier Vázquez i el seu seguici de nous famosos.

Existeix el convenciment que Espanya s'ha cansat de veure i tornar a veure pràcticament sempre el mateix i que, en aquest sentit, és necessari un gir. Obrir les ventes perquè entre aire nou i fresc, i noves cares.

jorge javier vazquez desmuntant seneca

Jorge Javier Vázquez

Jorge Javier Vázquez s'ha convertit en una estrella dins de l'univers de Telecinco que s'apaga, com és normal, bigòrnia anys en primera línia. Una realitat que va començar a olorar Paolo Vasile, qui va voler moure fitxa per col·locar la bena abans que es produís la ferida.

Roberto Leal era una jove que arrasava en crítiques i audiències en TVE amb un format, 'Operación Triunfo', mort. Leal el va ressuscitar i va tornar a posar el programa de moda a Espanya, recaient en la seva persona bona part de l'èxit.

roberto lleial portada

Roberto Leal

L'èxit no va passar per alguna cosa a les cadenes privades i tampoc per a Paolo Vasile, que va temptar Roberto amb un contracte de cadena que multiplicava les seves xifres. Era pràcticament un xec en blanc.

La idea de Vasile era introduir a Roberto a l'univers Mediaset, per formar-lo i que anés agafant a poc a poc més responsabilitat. A Roberto se li veia com un digne successor de Jorge Javier Vázquez. Un presentador més jove, sense tant ego, ni fílies, ni fòbies, menys problemàtic i més dòcil. La idea, en aquest sentit, era que, abans o després, Roberto Leal ocupés el lloc de primera estrella reservat per a Vázquez.

Jorge Javier Vázquez i Roberto Leal

Jorge Javier Vázquez i Roberto Leal

El problema va arribar quan a Roberto li van explicar el tipus de format per al qual se'l requeria a Mediaset. Programes excessivament grocs per al gust d'un Leal que va preferir escoltar els cants de sirena que també li van arribar d'Atresmedia.

El grup privat li proposava de ser la cara visible d'un concurs d'èxit com 'Pasapalabra'. Un format sense estridència, amable, còmode i que no el cremava com a personatge.

Roberto Leal

Roberto Leal en 'Pasapalabra'

Antena 3 no pagava, ni de lluny, el mateix que el poderós Paolo Vasile, però Roberto va preferir la tranquil·litat als diners.