Fa uns dies, el streamer Ibai Llanos va aconseguir captivar la seva enorme comunitat de seguidors amb el llançament d'un nou format de programa anomenat 'L'últim dret'. El programa consisteix que 10 creadors de contingut lluitin per poder guanyar 30.000 euros, amb l'única condició que s'han de mantenir dins d'un quadrat, sent el guanyador l'última persona que quedi dreta. Gairebé 300.000 persones van veure el primer episodi d'aquest programa, convertint-se en un altre èxit d'audiència per a Ibai. Tanmateix, malgrat que el format pot resultar innovador a Espanya, el cert és que Ibai ha imitat 'Mr.Beast', el youtuber més famós i ric dels Estats Units.
Jimmy Donaldson, més conegut com a 'Mr Beast' al seu canal de Youtube, és el creador de contingut que més diners van generar el 2022, segons Forbes, en guanyar 54 milions de dòlars tan sols aquest últim any. 'Mr Beast' va néixer el 7 de maig de 1998 i viu a Raleigh, Carolina del Nord. Malgrat que va iniciar els seus estudis universitaris, va decidir renunciar-hi per enfocar-se completament a la seva carrera com a youtuber.
Donaldson va començar a fer vídeos quan tenia 13 anys, però no va tenir gaire èxit fins a 2017 quan va publicar el vídeo 'comptant fins a 100.000', publicació que va obtenir milers de visites en molt pocs dies. Des d'aquell moment, la seva comunitat de seguidors ha anat creixent de forma sobtada i a mitjans de 2022 va arribar als 100 milions de subscriptors en YouTube, guanyant la placa de platí de l'esmentada plataforma.
Encara que va aconseguir viralitzar-se per fer vídeos comptant fins a 100.000 i 200.000, el cert és que va aconseguir convertir-se en el youtuber més d'èxit pels seus vídeos de reptes i apostes que solen estar patrocinats per importants empreses, per la qual cosa els premis dels concursants són realment impressionants. Ha estat aquest format el que ha inspirat a Ibai per al seu últim programa, amb la diferència que Llanos va convidar diversos creadors de contingut i 'Mr Beast' grava els seus vídeos amb persones desconegudes.
Després d'haver protagonitzat diversos reptes que es van fer virals, el youtuber va col·laborar el 2019 amb l'empresa Apex Legends en organitzar una competència de videojocs battle royale a Los Angeles i oferint un premi de 100.000 a cadascun dels dos guanyadors de la competència, xifra que va ser patrocinada per l'empresa Electronic Arts.
'Mr Beast' i la seva faceta com a empresari
Després d'haver guanyat una quantitat de diners realment exorbitant pels patrocinis del seu canal de Youtube i les col·laboracions a les seves xarxes socials, el jove nord-americà va prendre la decisió de convertir-se en empresari en llançar un restaurant virtual anomenat 'Mr Beast Burger'. El concepte de l'empresa es basava en la venda dels seus drets de franquícia perquè els seus productes poguessin ser servits en restaurants als Estats Units, el Canadà i el Regne Unit. Tanmateix, temps després es va confirmar que 'MrBeast Burger' tindrà 300 franquícies als Estats Units i també una aplicació web amb la qual els clients podran fer les seves comandes i revisar les novetats de la cadena d'hamburgueses amb més facilitat.