Després de gairebé tres anys de pandèmia, 'Malson a la cuina' tornarà a la Sexta amb la seva vuitena temporada. El programa ja tenia preparades alguns lliuraments abans del confinament, però van quedar inservibles. Ara tot ha canviat. Chicote s'enfrontarà a un escenari ben diferent, on la crisi econòmica serà la gran protagonista. Deu nous restaurants que pretenen deixar a l'espectadors assegut al sofà durant una hora.
'Malson a la cuina' inici les seves emissions l'octubre de 2012, ara fa deu anys. Chicote ha ajudat a tirar endavant a més de 60 restaurants. La dinàmica sempre és la mateixa. El xef coneix l'escenari. Parla amb els propietaris sobre el problema, prova el menjar i veu la cuina. A partir d'aquell moment es posa la jaqueta i es comporta com un més del local. Encara que les seves pautes i la reforma del local no són suficients com per tirar-lo endavant. Més de la meitat de restaurants han tancat o han estat traspassats.
La Tetería Nazarí de Melilla, un dels pocs restaurants que triomfen amb Chicote
Però també ens hem de posar a l'altre costat, els restaurants que sí que han triomfat gràcies a la visita d'Alberto Chicote i tot el seu equip. Un negoci dels que va visitar el xef madrileny es planteja expandir-se per tot Espanya. Si ho busquem en pàgines com Tripadvisor compta amb una bona valoració per part dels seus clients.
Es tracta de la famosa tetería Nazarí de Melilla. Aquest programa es va emetre el 2017. Després d'emetre's el programa, s'ha convertit en tot un reclam turístic gastronòmic de la ciutat. El seu èxit l'ha portat fins i tot a crear el seu propi vi sota el nom de 'L'últim Rei'.
"Després que passés per aquí Alberto Chicote hi ha nous projectes", va manifestar Mohamed, encarregat de la tetería a El Confidencial. No només vol expandir el seu negoci a altres parts d'Espanya, sinó que a més pensa provar sort a l'estranger. Planeja "franquiciar aquesta tetería per a la seva expansió per Granada, Madrid, Sevilla i Màlaga", encara que també es tempteja l'estranger.
Però aquest triomf no només recau en Alberto Chicote, també a Dani de la Torre que es va quedar enamorat del local i el va utilitzar per a un els exteriors de La Unidad, sèrie de Movistar+.