El reconeixement de Rihanna al món de l'entreteniment i els negocis és innegable. L'artista no només està posicionada com a cantant, sinó que com una empresària que forma parteix de la llista de les "100 dones americanes més riques fetes a si mateixes" amb una fortuna que supera els 1.400 milions d'euros. L'èxit que ha tingut la cantant originària de Barbados amb la seva línia de cosmètics 'Fenty Beauty' ha estat tal, que l'empori gegant de maquillatge Revlon s'ha declarat en fallida.

Recentment l'emblemàtica marca de cosmètics Revlon es va declarar en fallida, a causa de deutes i alguns problemes en el subministrament d'entrades, però principalment la multinacional ha estat afectada per la competència de firmes de bellesa emergents. L'empresa va decidir acollir-se voluntàriament al capítol 11 del Tribunal de Fallides del Districte Sud de Nova York argumentant "problemes de liquiditat" a causa de l'impacte de l'alta inflació, les persistents traves a la cadena mundial de subministraments i les obligacions amb els seus creditors. El gegant cosmètic espera rebre préstecs per 575 milions de dòlars per mantenir les seves operacions diàries.

Revlon va ser fundada fa noranta anys en l'època de la Gran Depressió, específicament el 1923, pels germans Charles i Joseph Revson i Charles Lachman. Van començar amb la creació d'esmalts per a ungles i, posteriorment, van incloure la fabricació d'altres productes de maquillatge com barres labials. La companyia està posicionada com una de les més importants del camp de la cosmètica. És present a 150 països, ocupa unes 6.000 persones i és propietària de marques icòniques com Elizabeth Arden, Mitchum, Cutex, a més d'algunes associades a personalitats com Britney Spears o Christina Aguilera.

Britney Spears

Tanmateix la forta competència de marques de bellesa emergents de venda per internet o donades suport per celebritats com 'Kylie Cosmetics' de Kylie Jenner, o 'Fenty Beauty' de Rihanna, han impactat en les vendes de l'empresa, per la qual cosa ha decidit declarar-se en fallida, per garantir la continuïtat de totes les seves operacions mentre tracta de "reorganitzar la seva estructura de capital i millorar les seves perspectives a llarg termini". Així ho va indicar la CEO de Revlon, Debra Perelman, que va subratllar en el seu comunicat que la companyia es compromet que la seva reestructuració sigui "el més fluida possible per als nostres accionistes, treballadors, clients i venedors".

Mentre Revlon continua perdent quotes de mercat, davant de rivals tradicionals i la nova competència, entre celebritats, i intenta sobreviure en un escenari econòmic hostil, impactat per les conseqüències de la pandèmia del coronavirus i el conflicte Rússia - Ucraïna, Rihanna continua creixent en vendes amb 'Fenty Beauty', amb el seu concepte inclusiu de maquillatge per a tothom. El gran encert de la firma, fundada per la cantant el 2017, ha estat el seu missatge antiracisme, per això ofereix un ventall que supera els 40 tons entre bases de maquillatge, il·luminadors i bronzejadors entre d'altres. A més són productes dissenyats per a l'ús de qualsevol persona i no només les expertes en maquillatge. Revlon es va tardar a identificar necessitats del mercat al qual Rihanna ha donat resposta amb la seva reeixida firma.