Des de l'inici de la seva carrera artística, Rihanna va començar a acumular una gran fortuna pels seus milions d'àlbums venuts a nivell mundial, les seves gires de concerts, la seva participació en el cinema i els seus milionaris contractes publicitaris amb marques de luxe. Tanmateix, el seu rol d'empresària ha superat les expectatives de tots, aconseguint crear un imperi al món de la bellesa i de la moda que l'ha colat al llistat anual de Forbes de les personalitats més riques del món.
A més d'haver canviat el paradigma de les marques de llenceria en llançar una col·lecció inclusiva de la seva marca "Savage X Fenty", ideada per a tots els tipus de cossos i sense cap tipus de distinció de gènere, raça o mesures, i haver deixat enrere a la icònica desfilada de Los Angeles de Victoria's Secret en presentar les seves peces en una desfilada de modes sense precedents, la barbadiana va aconseguir superar els 1000 milions de dòlars en patrimoni gràcies a les seves firmes "Fenty Beauty" i "Savage X Fenty".
Aquest rècord l'ha convertit en la cantant més rica del món, encara que no hagi llançat cap àlbum musical des de fa gairebé sis anys, gairebé el mateix temps que té de fundada la seva marca de maquillatge i cosmètica "Fenty Beauty", marca que, des del 2017, ha crescut de forma significativa en vendes, convertint-se en una de les empreses més sòlides i rendibles del món de la cosmètica.
S'estima que Rihanna té un patrimoni net de 1.560 milions d'euros, fortuna que l'ha col·locat al lloc 1.729 de la prestigiosa llista de multimilionaris de Forbes. Aquesta enorme fortuna l'ha col·locat per davant del raper Jay-Z, espòs de Beyoncé, i l'ha posicionat molt a prop de Kanye West, un dels homes més rics de la indústria musical. Encara que els seus fans no perden l'esperança que l'artista reprengui la seva carrera musical, ella ha comentat en diverses ocasions que en aquests moments de la seva vida es troba molt feliç i plena amb el que està fent, el seu rol d'empresària l'ha ajudat a trobar l'equilibri i la pau en la seva vida i està dedicant-se al 100 % als seus negocis.
I encara que es pot arribar a pensar que l'artista es troba feliç pels prometedors números que donen els seus negocis, el cert és que el concepte que ella ha creat de les seves marques és el veritable motiu del seu orgull. Rihanna ha apostat per la diversitat i per l'urgent canvi dels estereotips de bellesa que s'han vingut manipulant al món de la moda i de la bellesa durant molts anys.
Un dels objectius de la cantant era crear una firma que oferís productes per a tots els colors de pell, des dels més clars fins als més foscos, tons freds i càlids, subtons roses, grocs, olives... motiu pel qual va crear una línia de bases de maquillatge amb 50 tonalitats diferents, una cosa que definitivament trenca amb la norma de nombroses marques que només ofereixen una gamma bàsica d'entre 4 i 8 tons. En simples paraules, la clau de l'èxit de Rihanna ha estat la diversitat.