Les tècniques de màrqueting han evolucionat molt amb el passar dels anys. Avui dia, tan sols es necessita un compte en alguna xarxa social per viralitzar un contingut i promocionar una pel·lícula, una sèrie, una línia de productes i fins a un àlbum musical, a diferència de fa 2 dècades, on molts artistes van fer coses impensables per promocionar els seus nous discos.

La cantant colombiana Shakira (44 anys) no va dubtar a fer-se un tatuatge per promocionar un dels discos més reeixits de la seva història musical: 'Servicio de lavanderia'. La cantant, que en aquell moment portava la seva clàssica cabellera rossa, va decidir fer-se un tatuatge a una de les seves espatlles, que deia: 'Laundry Service', mentre una petita estavella coronava el principi de la frase. La intèrpret de 'Suerte' va decidir immortalitzar aquell moment amb una instantània que recorreria el món i que avui dia està complint 20 anys.

Shakira

Encara que el tatuatge va quedar immortalitzat a la sessió de fotos de l'àlbum, el cert és que a la seva pell només va durar 3 hores, ja que en finalitzar la sessió fotogràfica de l'àlbum, la cantant va procedir a retirar-lo, ja que se'l va realitzar amb tinta reversible. La cantant ha confessat que no s'ha tatuat de veritat, a causa que li dona temor imaginar el dolor que se sent en fer-se aquest tipus d'art corporal.

L'artista colombiana ha decidit rememorar l'èxit del seu disc amb una publicació a Instagram, que ja compta amb més de 700.000 "likes" en tan sols unes hores. "Feliç 20 aniversari, 'Servicio de lavanderia'. Gràcies per tot", va titular la publicació. La parella de Gerard Piqué va optar per donar-li un regal a tots els seus fans, en col·locar un enllaç de descàrrega per poder escoltar per primera vegada la versió estesa de 'Laundry Service-Washed And Dried'. A més, els seus fans podran tenir accés a la versió de "Whenever, Wherever" (Suerte) de la 54° edició del Super Bowl, on es va presentar al show de mig temps al costat de Jennifer López.

Publicació d'instagram de Shakira (@shakira)

La colombiana ha assenyalat en una entrevista la importància d'aquest àlbum en la seva trajectòria artística, ja que és el disc més venut en la història de la seva carrera, amb més de 13 milions de còpies venudes a tot el món, aconseguint aconseguir un certificat global de quatre vegades platí. "Va ser una prova que podia fer qualsevol cosa (...) Laundry Service va ser una prova del meu compromís amb la música i amb els meus propis somnis. Gens no anava a ser un obstacle, ni tan sols jo," va assenyalar a l'entrevista. A més, va afegir el següent: "Laundry Service va ser el primer àlbum en anglès que vaig fer. En aquell moment va ser un gran desafiament per a mi i una gran oportunitat per desafiar-me a conquerir nous territoris, va ser estimulant i aterridor alhora."

Les publicacions relacionades amb el vintè aniversari del disc més famós de Shakira han emocionat significativament els seus milions de fans, que van recordar amb nostàlgia l'estrena d'un dels àlbums més famosos dels primers anys de la dècada dels 2000.