En l'última dècada, els estereotips i estàndards de bellesa han canviat dràsticament. Una de les empreses que ha tingut una caiguda per no acoblar-se a les noves condicions és Victoria's Secret. Però, més enllà d'això, ha passat de ser al cim del món de la llenceria, a ser jutjada públicament pels seus pecats. Molt lluny va quedar aquella època en què el món atenia la desfilada anual que presentava figures impossibles portar minúscules peces. 'Victoria's Secret: Àngels i Dimonis' és el nou documental d'Hulu que retrata l'abús dels CEO, les drogues, sexualització i més.

El docusèrie 'Victoria's Secret: Àngels i Dimonis' consta de tres parts, disponible en la plataforma d'Hulu. Estableix una visió més profunda de com aquesta marca, així com moltes d'altres, s'amaguen sota la categoria de moda per explotar un tipus de bellesa extrema i recargolada. "La llenceria és una part fosca de la moda. Mai no ha estat part d'ella (...) i tanmateix, no té res a veure amb la moda", va explicar Matt Tyrnauer 'The Guardian'. A més, es deixa en evidència la finalitat de la companyia al vendre promocionant "sexe" i apoderament sexual.

El documental compta amb declaracions d'anteriors CEO, personal que coneix molt de la firma, vídeo inèdits i l'experiència de certs models. El món serà partícip d'aquells escàndols i accions imperdonables que van sorgir internament. També es toca el tema del CEO, Les Wexner, i el seu vincle amb el depredador sexual Jeffrey Epstein. Igualment, la negativa de recolzar la diversitat, la inclusivitat i de la hipersexualització dels "àngels".

'Victoria's Secret: Àngels i Dimonis' retrata la cultura de la misogínia que va sepultar a la marca

Alguns dels detalls més pertorbadors són de domini popular. Com l'article que va publicar 'The New York Times' el 2019, que va relatar un moviment dels 90 del tot abominable. Un assessor financer proper al director executiu de la companyia, era el reclutador de models a canvi de favors sexuals i pagaments substanciosos. Després es va descobrir que era Epstein, el mateix acusat de tràfic sexual que es va suïcidar a la presó abans del judici. Però abans d'això, Victoria's Secret ja havia perdut molta popularitat i en el seu últim xou del 2018.

En una entrevista amb Vogue, el director de màrqueting de la firma va fer afirmacions molt escandaloses. "Hauríem d'incloure a models trans en el xou? No, no ho crec, perquè és una fantasia", van ser les seves paraules. A més d'això, van fer inversions en la marca Pink per obrir-se a un mercat de nenes preadolescents. Va ser quan van començar a presentar joves de vint-i-tants vestides amb abillaments eròtics, en passarel·les amb motius infantils. I per descomptat, el documental aborda la definició de "sexi" que l'equip masculí sempre va defensar. Afegit a això, l'absoluta negativa a expandir-se als productes de maternitat o faixes modeladores.

'Victoria's Secret: Àngels i Dimonis' promet ser un altre èxit de la pantalla petita. Revela els secrets més íntims i complexos d'una indústria que s'ha aprofitat de les dones per anys.