Les opinions son com els culs: tothom en té un. La diversitat de parers està molt bé, tot i que no tots ells siguin ni recomanables ni respectables. És el que està passant amb un munt d'internautes que han llegit una reflexió sobre l'obesitat i els vestits de bany a càrrec d'Adriana Abenia. L'exmodel i presentadora de televisió, ex de 'Sálvame' (d'on la van acomiadar de manera fulminant, patint greus conseqüències de salut), reaccionava en veure la campanya publicitària d'una marca del sector. Un anunci amb dones de diferents mides i talles, en concret. Abenia trobava fora de lloc i poc recomanable la presència d'una de les models, la de més sobrepés.
Això és el que considera l'aragonesa: "Defender y hacer apología de la obesidad me parece peligroso. Estar obeso no es sano y no debería ser una campaña publicitaria", sentenciava. I afegia que "las personas que la sufren tienen derecho a vestirse, pero que no sirva de ejemplo estético para otras mujeres". Segur que la seva intenció no era emprenyar ningú ni ficar-se en un jardí, però ho ha fet i per la porta gran.
Abenia ha volgut defensar la seva postura argumentant que tampoc està a favor dels cossos esquàlids que sovint hem vist a les passarel·les de moda. Però la comparació estigmatitza el col·lectiu. "Eres una gordofóbica. Cuerpo gordo no es sinónimo de insalubre", li etzibava un seguidor decebut i cabrejat amb l'Adriana. Ella, en comptes d'entomar o corregir-se, tampoc s'ha fet enrere: "Tienes el lema bien aprendido. No soy gordofóbica, pero tampoco cínica". Una altra li pregunta: "¿Qué tienen que hacer? ¿Esconderse?". La seva solució sembla de 'Los mundos de Yuppie', o si més no, ben poc empàtica i força mestretites. Hauria de revisar-la a fons: "La solución es la educación. Morimos por exceso de alimento, no como antes". Cada vegada pitjor.
La polèmica ha saltat d'una xarxa a una altra: quan ha arribat a Twitter, un espai molt més contundent i agressiu, Abenia ha vist multiplicat l'enrenou: "Existir no es hacer apología de nada. Es acojonante seguir leyendo esto en 2022". Una celebrity com la cantant Angy assegurava que "se ha equivocado. Mucho", mentre que la televisiva Tania Llasera li posava les coses ben clares: "Lo peligroso es cosificar a la mujer y después asumir a la ligera que es una obesa. Hay diversidad en todas partes y la publicidad debe reflejarnos a todas". Hi ha molt d'enuig amb Abenia, ha patinat.
Hi ha persones primes i grosses sanes, com també les hi ha de malaltes i fins i tot de tòxiques. El problema és posar tothom en el mateix sac i voler donar lliçons des de no-se-quina autoritat moral. No tenim clar, però, que hagi captat el missatge.