Diuen que 'las armas las carga el diablo'. Doncs bé, no només les armes. També els anuncis i espots de determinades marques comercials. Si una estrella de la música, l'esport o el cinema ven la seva imatge per a determinats productes amb no gaire bona fama, que es prepari, perquè la tempesta serà de campionat. En aquest cas, més que una tempesta amb llamps, trons i calamarsa, podríem parlar d'una digestió feixuga, gairebé impossible de pair sense antiàcids. D'això en sap molt la catalana Aitana Ocaña, que segurament mai no hagués imaginat que la seva col·laboració amb una famosíssima cadena de menjar escombraria li provocaria mal de cap, de panxa i d'ànima, llegint l'allau de missatges que ha desfermat en llançar el seu propi menú.
L'oferta és hipercalòrica i la desaconsellen 9 de cada 10 nutricionistes, però fa les delícies dels milions de fans d'aquesta mena de proposta culinària, per dir-ho d'alguna manera. Apuntin: una hamburguesa de pollastre de grans dimensions amb ceba i cansalada, una ració de nuggets de pollastre per si no havies tingut prou, patates fregides amb ketchup a dojo, un refresc de cola on et pots banyar sencer i, per acabar, un gelat ple de toppings, sucre i additius. Fenomenal. Tot per 10 euros, una ganga. Ja gastaràs la resta a la farmàcia comprant remeis per a la cremor, pràcticament assegurada amb cada menú.
Ens deixarem de romanços: que l'Aitana sigui imatge de McDonald's no agrada a la majoria dels internautes que han dit la seva a les xarxes socials, malgrat que, evidentment, hi ha opinions de tota mena. Li retreuen que faci apologia d'aquesta mena d'alimentació, perjudicial sempre i quan s'abusi d'ella, és clar. Ocaña és una cantant d'èxit internacional i un imant per als publicistes als seus 22 anys, però de la mateixa manera molts la consideren un referent per a la jovenalla. Que la seva ídola els recomani posar-se les botes amb les especialitats de la casa els sembla una atrocitat, acusant-la de fer qualsevol cosa per diners. Un debat complicat, sí, però que fa pujar la temperatura a l'univers virtual, on no s'acostuma a intercanviar idees de forma elegant i constructiva, sinó més aviat tot el contrari.
En tot cas hem d'aportar una dada que no és menor: l'Aitana ja era fan d'aquest tipus de menjar escombraria. Si més no hem trobat una foto antiga que ho demostra, fotent-se un tiberi tan contentat amb Amaia Romero. Potser que era un somni i els somnis estan per complir-los, malgrat que es puguin convertir en malsons en un tres i no res.
Amb aquest moviment de màrqueting, la cantant de Sant Climent de Llobregat s'ha tancat algunes portes: mai no la veurem com a ambaixadora de Barcelona, Capital Mundial de l'Alimentació Sostenible. Tampoc com a imatge de supermercats healthy. Ha triat bàndol en la guerra alimentària.
Actualització:
La cosa té suc, no com els productes de McDonald's. La cantant ha reaccionat a la polèmica amb declaracions reveladores: promociona un menú ultracalòric "porque necesito muchísima energía. No sé si estoy se puede decir o no, pero estoy grabando 'La voz'. Soy la nueva 'coach' de 'La voz kids'". Ara bé, de cruspir-se el seu propi producte, impossible: "A mediados de este año me han diagnosticado que soy celiaca. Intolerante al gluten. Y ha sido un rollo. Porque ya teníamos esta campaña, las fotos y todo".