Avui és diumenge, però Alba Carrillo pensa encara en el dilluns. Perquè així és com es deia qui era un dels seus companys més estimats, Lunes. Una gosseta que acaba de morir, deixant la televisiva fora de combat i inconsolable. Carrillo ha trobat refugi sovint en els seus animals de companyia, i no és estrany veure mil fotos a les xarxes socials al costat seu. Nombroses publicacions amb els seus gossets, als que tracta com si fossin fills propis.
La col·laboradora de Telecinco ha publicat la que probablement sigui la seva fotografia més trista, acompanyada d'un text encara més colpidor: "Quiero aprender a amar como un perro. De esa manera incondicional en la que solo amamos los humanos a nuestros hijos. Sin esperar nada a cambio, sin exigir, solo dando... Lunes me ha hablado más que muchos humanos con miles de palabras que no decían nada. Me ha guarecido con sus ojos, en días tristes, más que muchos abrazos de personas que no acaban reconfortando. Me ha enseñado que por muy revuelto y feo que estuviera todo, al llegar a casa siempre estaría él, feliz y lleno de energía, esperándome".
"Amar a un animal, te acerca a lo mejor de ti mismo. Nos enseñan que los animales están por debajo de nosotros porque no son racionales. Craso error. Nos sacan muchos peldaños en humanidad, están infinitamente más alto que nosotros en la escala de valores y tienen mucha más pureza y verdad. Siempre te querré y te estaré eternamente agradecida por todo lo que nos has dado. Eres experto en robar corazones en tiempo récord. Una parte de mi mundo se va hoy contigo, se cierra una etapa. Ve feliz". Un altre cop dur per Carrillo, que just fa un any, al desembre de l'any passat, va patir la mort d'un altre dels seus companys de vida, un altre gos de nom Lanas.