5 punts. No és la sutura que li va caldre al director de TV3 després de deixar-se "entrevistar" per Espejo público sinó els punts de share que va perdre Susanna Griso. El dia anterior a l'atac d'Albert Castillón a Vicent Sanchis, Antena 3 va liderar el matí a Catalunya (21,2%), però atonyinar des d'una TV al director de la primera TV intervinguda en democràcia li va suposar caure a un 16,5%. Lídia Heredia va aprofitar que cascaven el seu cap i va liderar la informació amb un vigorós 20,6%. Després La Sexta va superar TV3 amb Ferreras picant ferro amb un imponent 19,4%. A Espanya l'audiència va premiar Castillón fent-lo líder. Per tant Planeta fa un win win amb els seus dos canals de TV.

TV3 es rearma pels temps que vindran. El seu lideratge va per llarg amb un país tip de manipulacions. Que la fiscal del cas Gürtel conclogui que els papers de Bárcenas són certs i que el PP es finançava amb comissions per adjudicacions d'obra pública i repartia sobres de diner negre als seus dirigents ha quedat massa amagat. Un breu en els Telediarios. Sort en tenim de Toni Soler i d'El Gran Wyoming: espatarrant Està passant (17,2%) i imprescindible El intermedio (11,5%). Al seu costat l'APM? queda tou però lidera de molt: 18,9%. 

Queco Novell va fer enlairar l'últim Aeroport amb un 14,7% que va contrastar amb la nul·la promoció que va fer BTV del documental Patria(s) que presentava el mateix Novell i a la mateixa hora sobre la independència explicada als bascos. La cadena de Colau no sap vendre's ni quan té un producte competitiu. 8tv ho fa millor: 8 al dia arriba a un esplèndid 5%, Arucitys segueix a la seva amb un gran 5,9% i Catalunya directe triplica el share a un bon 3,9%. Més connexions de país i menys de comarca ajuden un programa massa condicionat. En una època en què fins i tot TV3 ha renunciat a les desconnexions del TN comarques, la TV no sembla la millor finestra de notícies locals.

Les teles espanyoles no van tenir massa èxit a Catalunya. La que millor va competir va ser Tele5 amb Bertín i  Pablo Alborán sense Arévalo: 10,5% per Mi casa es la tuya. En canvi la promoció que Antena 3 va fer durant tot el dia de la seva sèrie no va servir de massa. Un fluix 5,6% per a Tiempos de guerra. Amb aquest títol, no està el forn per brioixos.